خطر کاهش ایمنی بدن با مصرف اسیدهای چرب ترانس

مصرف اسیدهای چرب ترانس، ایمنی بدن را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پوران حیدری کارشناس ارشد تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا از توابع استان فارس، گفت: اسیدهای چرب ترانس که در روغن‌های جامد، مارگارین وکیک‌ها و شیرینی‌ها وجود دارد به کاهش ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا می‌انجامد.

او، بیان کرد: تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن در پاندمی کرونا نقش بسزایی دارد که  به طور کلی استفاده از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل و سالم می تواند شامل همه گروه‌های غذایی باشد که در این پاندمی توصیه می‌شود.

حیدری، تصریح کرد: کیک های چرب و تنقلات چرب و شور و لبنیات پر چرب، غذاهای چرب و سرخ شده و فست فودها، نوشیدنی های شیرین شده با شکر و نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی که شکر زیاد دارد بهتر است مصرف نشوند.

کارشناس ارشد تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا از توابع استان فارس، ادامه داد: رعایت تنوع غذایی و حذف نکردن وعده های غذایی، مصرف میوه و سبزی و همه انواع و زیرگروه‌های آن ها، رعایت منظم  وعده های غذایی و میان وعده ها ، استفاده از وعده غذایی روزانه صبحانه و استفاده از هر ۵ گروه غذایی شامل غلات با تاکید بر غلات سبوسدار، میوه ها و سبزی، گوشت ها با تاکید بر گوشت سفید و حبوبات و لبنیات از جمله توصیه های غذایی متخصصان تغذیه برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

او، افزود: استفاده از ماست پروبیوتیک، آش محتوی سبزی و حبوبات و سوپ گرم، انواع سبزی و میوه به عنوان منبع ویتامین ث، استفاده از جوانه ها و غلات سبوسدار، استفاده از منابع امگا ۳ در ماهی پخته شده و بذرکتان و گیاه خرفه و روغن مایع کنجد و کانولا یا کلزا و استفاده از گردو و کنجد از دیگر توصیه های غذایی است.

حیدری، اضافه کرد: دریافت رژیم پر فیبر، استفاده از جوانه ها و روغن کنجد و کانولا و گردو به عنوان منبع ویتامین E، استفاده از سبوس غلات و سبزی های برگ سبز و ماکیان به عنوان منبع ویتامین های گروه B و استفاده مکرر از مایعات گرم و آب گرم برای تقویت ایمنی بدن پیشنهاد می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار