آغاز برداشت پیارم مرغوب‌ترین خرمای جهان در هرمزگان

مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت: برداشت پیارم مرغوب‌ترین خرمای جهان از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های شهرستان حاجی آباد در شمال استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، راضیه ملکی، مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی حاجی آباد گفت: پیش بینی می‌شود که امسال حدود ۱۳ هزار تن خرمای پیارم از نخلستان‌های شهرستان حاجی آباد برداشت شود که ۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

ملکی افزود: برداشت پیارم مرغوب‌ترین خرمای جهان از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های شهرستان حاجی آباد در شمال استان هرمزگان تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت.

او گفت: خرما‌های برداشت شده علاوه بر تامین نیاز بازار‌های داخلی، پس از درجه بندی و بسته بندی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، کشور‌های اروپایی، آسیای میانه، آفریقای جنوبی و استرالیا نیز صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید


مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی حاجی آباد افزود: شهرستان حاجی آباد به علت داشتن آب و هوای گرم و خشک مهمترین منطقه کشت پیارم در کشور است.

خرمای پیارم سرشار از مواد قندی، پروتئین، کلسیم، آهن و مواد معدنی است.

خرمای پیارم که به خرمای شکلاتی نیز معروف است به علت خشک و قابل نگهداری بودن به مدت طولانی، طرفداران زیادی در بازار‌های داخلی و خارجی دارد و مرغوب‌ترین خرمای جهان است.

در هرمزگان ۵۵ نوع خرما تولید می‌شود که ۲۰ رقم آن تجاری است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.