رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

اجرای طرح آموزش مهارت زندگی در ۳۹ مدرسه کردستان

رنجبرگفت: طرح آموزش مهارت‌های زندگی در ۳۹ مدرسه برای بیش از هزارو ۳۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه برگزار می‌شود.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: طرح آموزش مهارت‌های زندگی برای چهارمین سال متوالی وبا هدف رشد عزت نفس، افزایش توانایی‌های روانی، اجتماعی و پرورش وتقویت خلاقیت دردانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان اجرا می‌شود.

رنجبر گفت:این طرح در ۳۹ مدرسه برای بیش ازهزارو ۳۰۰ نفردانش آموز آسیب دیده بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی، چندمعلولیتی و طیف اُتیسم در دوره‌های مختلف تحصیلی با توجه به شرایط موجود وشیوع ویروس کرونا به صورت حضوری، مجازی و ترکیبی اجرا می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان افزود:آموزش مهارت‌های زندگی به عنوان راهبردی مؤثر در راستای ارتقای توانمندی‌های دانش آموزان برای برقراری وحفظ تعاملات مثبت با دیگران با رویکرد کشف و هدایت استعداد‌های دانش‌آموزی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه آموزش وپرورش در جوامع مختلف برای بهبود وضعیت زندگی انسان‌ها وتربیت نیروی انسانی مؤثر تلاش می‌کند، گفت:ویژگی و شاخصه مهم مدارس پیشرو توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی دانش آموز در مدرسه وآموزش مهارت‌های زندگی و فراهم آوردن فرصت تمرین در کلاس است.

رنجبر گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود مهارت‌های زندگی ده گانه خودآگاهی، همدلی، روابط بین فردی، ارتباط مؤثر، مقابله با استرس، مدیریت هیجان، حل مسأله، تصمیم گیری، تفکر خلاق و مهارت‌های تفکر خلاقانه به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

او خاطر نشان کرد:با ارزیابی وآموزش مهارت‌های زندگی مناسب می‌توان در ضمن آموزش مفاهیم تحصیلی به بعد پرورشی نهاد آموزش وپرورش پرداخت و شهروندانی رشد یافته در ابعاد گوناگون تربیت نمود تا بتوانند به نحوی بهتر و موثرتر با مشکلات و دشواری‌های زندگی مواجه شود.

رنجبر افزود:دانش آموز با نیازویژه با یادگیری این مهارت‌ها خود را قادر می‌سازد با مسائل زندگی به نحو مؤثر مقابله کندوبا ارتقاء توانایی اجتماعی و روانی، دانش، ارزش و نگرش ها‌ی خود رابه توانایی‌های بالفعل تبدیل کند.

اودر ادامه گفت:ضعف مهارت‌های زندگی در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه می‌تواند منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری در آنان شود از این رو آموزش، فراگیری وایجاد فضای مناسب در جهت تقویت این مهارت‌ها در کنار یادگیری تحصیلی در ارتقای سلامت روان و رفتار بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.