جایگاه نظارت بر بازار و اعلام شرایط کرونا در نهاوند کجاست؟

کمبود پزشک متخصص و شلوغی مطب پزشکان مهمترین نگرانی مردم نهاوند در این روزهای سخت کرونایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، این روزها گسترش کرونا و قرمز شدن وضعیت شهرستان نهاوند و افزایش افراد فوت و بستری شده و گرانی های سرسام آور اجناس در بازارهای نهاوند باعث نگرانی بیشتر مردم شده است به طوری که برگزاری جلسه های متعدد ساماندهی بازار و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا نیز تاثیر زیادی نداشته است.

مهمترین نگرانی مردم نهاوند در این روزهای سخت کرونایی به خصوص تولید کنندگان گوشت دام ، باغداران و آشفته بازار این شهرستان و کمبود پزشک متخصص و شلوغی مطب پزشکان است به طوری که معاملات در میدان دام نارضایتی تولید کنندگان را به همراه داشته است و مراد ناصری فرماندار نهاوند در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد باید قیمت گوشت هفتگی اعلام شود و از طریق فضای مجازی و رسانه ها همراه با درج قیمت و نرخ نامه در قصابی ها جهت اطلاع مردم منتشر شود.

تعداد زیادی از مردم و رسانه ها اعلام کردند: این روزها شهرستان نهاوند بدترین شرایط کرونایی بدون اعلان واقعی قربانیان و قیمت های بازار را تجربه می کند به طوری که باعث گلایه و نارضایتی مردم شده است مراد ناصری فرماندار نهاوند هفته ای چند جلسه برای کرونا و ستاد تنظیم بازار برگزار می کند اما تاثیر آنچنانی نداشته است.

او در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: از شما اصحاب رسانه می خواهم به کمک ما بیایید تا این شرایط سخت را با کمک مردم پشت سر بگذاریم چون به کمک رسانه ها مانند همیشه اعتقاد دارم .

فرماندار نهاوند افزود: رسانه ها در گزارش های خود در مورد گرانی و کم یاب بودن کپسول هشدار دادند برای توزیع کپسول گاز مایع در شهرستان مشکلاتی وجود دارد چرا کپسول گاز مایع که باید در نمایندگی به قیمت ۹۸۰۰ تومان به افراد فروخته شود اما به قیمت ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان به دست مردم می رسد.

ناصری گفت: حفظ امنیت ، ثبات بازار و تعامل با سازمان ها ،رسانه ها و نهادها به منظور تحقق رضایتمندی مردم از سیاست های اجرایی ستاد تنظیم بازار و جزو اولویت اصلی مسئولان شهرستان است  اما عده ای سودجو باعث نارضایتی مردم می شوند که با آنها برخورد قانونی می کنیم.

او بیان کرد: نهاوند بخش عمده ای از گوشت مورد نیاز شهرستان و دیگر نقاط استان را تامین می کند لذا باید قیمت ها را کنترل و ساماندهی کنیم به همین دلیل یک هفته به اداره صمت مهلت می دهیم که ثبات قیمت را به بازار گوشت و دام سبک و سنگین برگرداند و دوشنبه های هرهفته قیمت دام زنده و فروش را به رسانه ها اعلام کند.

فرماندار نهاوند افزود: اوضاع کرونا در نهاوند نگران کننده است و این ویروس هر روز در این شهرستان قربانی می گیرد و بیمارستان پر از بیماران مبتلا به کرونا است اما همچنان تعدادی از مردم خطر را جدی نمی گیرند.

ناصری تصریح کرد: ستاد پیشگیری،مبارزه و کنترل کرونا در شهرستان نهاوند تمام اقدامات لازم را برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس و کاهش آمار مبتلایان انجام داده است.

او اظهار داشت: متاسفانه مردم هشدارها و تذکرات ستاد مبارزه با کرونا شهرستان را جدی نمی گیرند و همچنان در سطح جامعه و مکان های عمومی مشاهده می شود تعداد زیادی از افراد بدون ماسک تردد می کنند و این در حالی است که بدترین روزها و شرایط کرونایی خود را سپری می کنیم و این بیماری هر روز در نهاوند قربانی می گیرد.

ناصری افزود: اصناف و اتحادیه های زیر مجموعه اصناف برای کمک به اجرای شیوه نامه های بهداشتی باید به میدان بیایند و تمام واحدهای صنفی باید دستور العمل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا را در مقابل دیدگان مردم نصب کنند و به افرادی که به این دستورالعمل ها عمل نمی کنند هیچ گونه خدماتی ارائه نکنند.

انتهای پیام/س

گزارش : علی سهرابی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.