طرح شهر جدید فرودگاهی چابهار، تا دو هفته دیگر قطعی می‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای سفر خود به سیستان و بلوچستان از محل احداث شهر فرودگاهی چابهار بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر قالیباف در فرودگاه کنارک در بدو ورود به سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: تصمیم‌گیری درباره طرح شهر جدید فرودگاهی چابهار که چند وقتی است عملیات اجرایی آن متوقف شده است، تا دو هفته دیگر قطعی خواهد شد.

او افزود: تسریع روند احداث راه‌آهن در بندر چابهار از دیگر برنامه‌های دولت و مجلس است.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های سیستان و بلوچستان گفت: شیلات، ترانزیت، کشاورزی، صنعت و گردشگری از ظرفیت‌های این استان است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

از جمله دیگر برنامه‌های دکتر قالیباف در شهر چابهار، بازدید از شهر جدید فرودگاهی چابهار، بازدید از مناطق حاشیه نشینی چابهار و بازدید از بندر بریس است.

بازدید از مناطق ساحلی و آشنایی با ظرفیت‌های شیلاتی، گردشگری و تجاری شهرستان‌های دشتیاری و چابهار از دیگر برنامه‌های این سفر است.

رییس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان از شهرستان‌های ایرانشهر، سراوان، زاهدان و زابل بازدید می‌کند.

در این سفر سه روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت میدانی بر طرح‌ها و پروژه‌های این استان نظارت خواهد کرد و همچنین به صورت رودر رو با مردم گفتگو و در جریان مشکلات آن‌ها قرار خواهد گرفت.

قالیباف سفرش را از چابهار اغاز و در سیستان پایان خواهد داد و در مورد مسایل مختلف استان با مسئولان استانی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

در این سفر محمدباقر قالیباف به بررسی اخرین وضعیت، طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری اراضی دشت سیستان، ایجاد کارخانه استخراج مس و صنایع تبدیلی با توجه به ذخیره گاه ان در منطقه سیستان با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وضعیت بازارچه‌های مرزی، کارخانه لاستیک، پروژه گاز رسانی، شبکه آب و فاضلاب، جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی بزرگراه زابل_زاهدان، راه آهن چابهار-زاهدان-زابل-مشهد، کمربند سبز، وضعیت مبلمان شهری و حاشیه شهر، طرح رزاق و ساماندهی تراکتور‌های مرزی، چاه نیمه‌ها و لایروبی انهار، آب پایدار شرب و کشاورزی، محیط اختصاصی علمی و تفریحی برای بانوان، خواهند پرداخت.
روسای کمیسیون‌های عمران، کشاورزی و صنایع، رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در راستای بازدید زیرساخت‌ها، بررسی نیاز‌ها، رفع مشکلات، بررسی طرح‌ها و روند اجرایی پروژه‌ها به دعوت مجمع نمایندگان استان به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند و پس از این سفر نیز با تشکیل کمیته مربوطه زمینه پیگیری‌های آتی برای اجرای مصوبات به طور جدی تا حصول نتیجه در مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار