نجات محکوم به قصاص از اعدام پس از ۴ سال

محکوم به قصاص پس از ۴ سال انتظار با تلاش اعضای شورای حل اختلاف جهرم از اعدام رهایی پیدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار کرد: فردی که ۴ سال پیش در یک درگیری موجب قتل یک نفر در شهرستان جهرم شده بود با تلاش اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف شعبه اول جهرم و با گذشت اولیای دم، محکوم به قصاص، از اعدام رهایی پیدا کرد.

او افزود: پس از صدور حکم محکومیت قاتل و تایید دیوان عالی کشور و نیز وصول استیذان، با توجه به اینکه خانواده قاتل و مقتول با یکدیگر نسبت خانوادگی داشته و احتمال صلح و سازش و کسب رضایت وجود داشت این پرونده در تیرماه امسال جهت ایجاد مصالحه به شعبه اول شورای حل اختلاف جهرم ارجاع و اعضای این شعبه وارد مراحل ایجاد صلح بین دو خانواده شدند و پس از مذاکرات فشرده موضوع به سازش ختم شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به اهمیت گذشت و عفو در دین مبین اسلام تصریح کرد: گذشت، یکی از اصول اساسی در برخورد با لغزش افراد است و اسلام، دین قانون و در عین حال دین رحمت است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که هم اکنون بیش از ۴۰۰ شعبه شورای حل اختلاف دراستان فعال است، ادامه داد: در شش ماه اول امسال بیش از ۱۱۳ هزار پرونده به شورا‌های حل اختلاف وارد و تقریباً به همین میزان پرونده با تلاش اعضاء و کارکنان مجموعه شورا‌های حل اختلاف مختومه شده است.

او افزود: در بین پرونده‌های قابل صلح ۲۶ هزار و ۶۶۳ فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده و به این ترتیب از ورود بیش از ۱۱۳ هزار پرونده به دادگستری جلوگیری شده است.

او گفت: در شش ماه نخست امسال، با تلاش اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف فارس ۳۰ پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.