احسان ماندگار، طرحی برای کمک به خانواده‌های نیازمند خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: هم زمان با هفته وقف طرح احسان ماندگار برای توزیع بسته‌های حمایتی ویژه خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست هفته وقف گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا برنامه‌های امسال دهه وقف در دو بخش برنامه‌های شاخص و عمومی از ۲۴ مهرماه تا ۳ آبان ماه برگزار می‌شود.

او در خصوص برنامه‌های شاخص دهه وقف افزود: مراسم تجلیل و تکریم از فعالان عرصه وقف با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت کشوری و سراسری در ۲۹ مهرماه برگزار می‌شود و استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت ویدئوکنفرانس در مراسم حضور خواهند داشت و در حاشیه این مراسم از فعالان استانی و شهرستانی نیز تجلیل خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: هدف از این همایش تجلیل از اصحاب بقاع متبرکه‌ای است که در یک سال گذشته خدمات قابل توجهی ارائه داده اند.

بیشتر بخوانید

حجت الاسلام احمدزاده بیان کرد: طرح احسان ماندگار برای توزیع بسته‌های حمایتی ویژه خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود، طبق پیش بینی صورت گرفته بیش از ۱۴ هزار بسته از محل موقوفات منطبق و کمک‌های خیربن تهیه و توزیع خواهد شد.

او با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته حدقل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است؛ تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۷۴ هزار بسته حمایتی توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تبلیغات و اطلاع رسانی با رویکرد ارائه گزارش خدمات و عملکرد بابرپایی ۱۳ نمایشگاه دهه وقف در شهرستان ها، ارسال پیامک به مخاطبین با موضوع احکام آن، نصب سلسله پوستر‌های نمایشگاهی در بقاع متبرکه از دیگر اقدامات شاخص دهه وقف عنوان کرد.

حجت الاسلام احمدزاده اظهار کرد: هماهنگی برای حضور مسئولین اداره کل اوقاف استان و ارائه گزارش در شبکه استانی، پخش مستند از موقوفات و بقاع متبرکه، پخش تیزر تلویزیون شهری، تقدیر از رسانه‌های برتر در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در مراسم تجلیل و تکریم از فعالان عرصه وقف، ارائه گزارش در جلسات شورای اداری برخی شهرستان‌ها به مناسبت دهه وقف است.

او با اشاره به برپایی ۵۶ ایستگاه همه واقف باشیم در سطح استان، افزود: افتتاح و کلنگ زنی ۱۷ پروژه عمرانی در شهرستان‌های گناباد، کلات، قوچان، طرقبه شاندیز، سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، تربت حیدریه، نشست با تعدادی از مدافعان سلامت و تجلیل از ایشان از اقدامات عمومی دهه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، تهیه ۱۰ کلیپ متناسب با روزشمار دهه وقف و انتشار در فضای مجازی و رسانه ها، اطلاع رسانی نسبت به ۳ موقوفه مشارکتی استان جهت مشارکت عموم مردم، موقوفه مشارکتی مهر فاطمی، قرآن، عترت و نماز دانش آموزی، مهر مهدوی در شهرستان نیشابور با نیت ترویج فرهنگ مهدوی و دوره آموزشی توجیهی شورا‌های هماهنگی امور خیریه شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات عمومی دهه وقف عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده بیان کرد: با هدف تقویت فعالیت‌های امور خیریه سازمان اوقاف در سازمان مرکزی مرکز امور خیریه و در استان‌ها ستاد‌های هماهنگی امور خیریه و در شهرستان‌ها شورا‌های هماهنگی امور خیریه تشکیل شده که در دهه وقف اولین دوره آموزشی توجیهی ایشان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: برپایی ۶ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان، اعزام و به کارگیری بیش از ۱۵ روحانی و مبلغ در برنامه‌های دهه آخر صفر و دهه وقف، برگزاری ۸ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه، غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول در دهه وقف صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به موقوفات و وقف‌های جدید اشاره کرد و افزود: تعداد کل موقوفات استان ۲۶ هزار و ۲۰ مورد می‌باشد و تعداد وقف‌های جدید امسال تاکنون ۹۲ مورد بوده است.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار