در دست اجرا بودن ۲۱ پروژه بازآفرینی شهری در لرستان

مسئول اداره هماهنگی راه و شهرسازی لرستان گفت: سهم لرستان از طرح بازآفرینی شهری ۱۹ محله بوده و در حال حاضر ۲۱ پروژه با ارزش ۱۸ میلیاد تومان در این حوزه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، احسان درویشیان مسئول اداره هماهنگی و امور اجرایی معاونت بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی لرستان  اظهار داشت: طرح‌های بازآفرینی شهری قرا بود در ۲۷۰۰ محله با بافت تاریخی، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و میانی در کشور طی ده سال قرار است که اجرا شود.

او با بیان اینکه سهم لرستان از این تعداد محله ۱۹ مورد است، افزود: از این تعداد ۶ محله سهم خرم‌آباد، پنج محله سهم بروجرد، دورود و الیگودرز هر کدام سه محله و در نهایت یک محله نیز سهم شهر کوهدشت است.

مسئول اداره هماهنگی و امور اجرایی معاونت بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: طرح بازآفرین شهری شامل آسفالت ریزی خیابان‌ها، ساخت پارک، مدرسه، جدول کشی و ساخت خانه محله است.

درویشیان با اشاره به اینکه امسال ۵۰۰ تن قیر برای آسفالت محله‌هایی که در شهر خرم‌آباد جز طرح بازآفرینی شهری هستند در اختیار شهرداری خرم‌آباد قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ پروژه در دست اجرا در حوزه بازآفرینی شهری با ارزش ۲۱ میلیارد تومان داریم.

او بیان کرد: اجرای طرح بازآفرینی شهری یک همکاری مشترک بین سایر دستگاه‌های اجرایی با این اداره کل بوده و برای اجرای آنان بایستی همه از جمله شهرداری‌ها به میدان بیایند.

لازم به ذکر است که در سال جاری ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه تا به امروز جذب شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار