بولتون: راهبرد ترامپ در قبال ایران نتایج مثبتی نداشته است

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا از راهبرد‌های دولت ترامپ در قبال مسائل بین المللی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان پی آر، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا بار دیگر از سیاست‌های دولت ترامپ انتقاد کرد.

بر این اساس، وی گفت: راهبرد‌های ما در منع اشاعه هسته‌ای در قبال ایران و کره شمالی نتایج مثبتی به همراه نداشته است. تهدید تروریسم بین المللی همچنان در جهان وجود دارد. در این میان، تصمیم دولت ترامپ در صلح با طالبان، ممکن است باعث بازگشت این گروه به قدرت شود. بر این باورم در این حوزه در حال پس رفت هستیم. همه این مشکلات به خاطر تصمیم گیری‌های نادرست ترامپ است.

بولتون تاکید کرد: آمریکا نسبت به ۴ سال گذشته و پیش از روی کار آمدن دولت ترامپ امن‌تر نشده است. ما هم اینک با دو تهدید اصلی از سوی چین و روسیه مواجه هستیم. این دو کشور دارای قابلیت‌های هسته‌ای هستند و از جنبه‌های مختلف برای ما تهدیدی به حساب می‌آیند.

وی افزود: شاهد آن هستیم که در قبال این دو کشور هیچ راهبرد موثری از سوی کاخ سفید اتخاذ نشده است. در قبال چین ترامپ در سه سال گذشته کوشید با این کشور به توافق برسد، اما به ناگاه پس از ظهور کووید ۱۹، با متهم کردن پکن به پنهان کاری در این زمینه سیاست‌های سخت گیرانه‌ای علیه این کشور اتخاذ کرد.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود ممکن است تعرفه‌هایی که علیه چین وضع کرده بود را لغو کند و بار دیگر براساس احساسات و تفکرات خود به دنبال توافق با این کشور باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار