موافقت اصولی با اجرای هشت طرح سرمایه گذاری در خراسان رضوی

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: امسال در نشست کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری این اداره‌کل، هشت طرح سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت و رای موافقت اصولی با اجرای آن‌ها صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  احمد دیناری معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: آخرین بار امسال در چارچوب یکصد و نوزدهمین نشست کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تعداد هشت طرح سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت و رای موافقت اصولی با اجرای آن‌ها صادر شد. 

او افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای این تعداد طرح، هزار میلیارد ریال با گنجایش ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی جدید است.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از این طرح‌های سرمایه‌گذاری متعلق به سرمایه‌گذار خارجی از کشور افغانستان است که با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه و ایجاد ۳۰ فرصت شغلی اجرا می‌شود. 

دیناری همچنین به ویژگی‌های طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: از مهمترین ویژگی طرحهای بررسی شده در این دوره پراکندگی محل اجرای آنها در شهرستان های مختلف استان به غیر از مشهد است. 

او تصریح کرد: پیش از این نیز از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری خراسان رضوی موافقت اصولی دریافت کرده‌اند. 

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: عمده‌ترین موضوع طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی  شامل ایجاد مجتمع‌های گردشگری، هتل، سفره‌خانه سنتی و مراکز گردشگری سلامت است.

دیناری حجم سرمایه‌گذاری را در کل این طرح‌ها دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با استعداد ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی اعلام و اظهار کرد: عملیات اجرای این طرح‌ها از هنگامی که موافقت اصولی آن‌ها صادر می‌شود تا زمان بهره‌برداری نهایی بین چهار تا پنج سال زمان می‌برد.

خراسان رضوی دو هزار و ۳۰۰ واحد تاسیسات گردشگری دارای مجوز دارد و از این حیث در جایگاه نخست کشور ایستاده است.
 
 
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار