آغاز رزمایش مشترک حفاظت اراضی کشاورزی در شیراز

رزمایش مشترک گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی از ۲۷ مهرماه در شیراز آغاز و یک هفته ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  محمود باصری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اجرای رزمایش مشترک گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی به مدت یک هفته در شهرستان شیراز خبر داد.

او، بیان کرد:  این رزمایش براساس مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال فارس و با همکاری سایر دستگاه‌های متولی در امر زمین از روز  ۲۷ مهرماه آغاز  شده است.

باصری، با اشاره به اینکه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی از اهداف اصلی این رزمایش است، تصریح کرد: در طول این رزمایش کارشناسان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توسط ۱۶ خودرو گشت حفظ کاربری اراضی در عرصه‌های کشاورزی شهر شیراز گشت زنی و در ارتباط با قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی اطلاع رسانی می‌کنند.

او،  راه‌اندازی بانک اطلاعاتی باغ شهری‌های غیرمجاز برای اولین بار در سطح کشور را از اهداف رزمایش مذکور برشمرد و ادامه داد: با هدف جلوگیری از خرید و فروش ساخت و ساز‌های غیر مجاز نوشته این ساخت و ساز غیرمجاز است و دیوارنویسی می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، افزود: این رزمایش با همکاری متولیان امور زمین و با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا می شود.

باصری، اضافه کرد: صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تامین و واگذاری خدمات و تجهیزات زیربنایی بدون مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تخلف محسوب می شود که با آگاه سازی جامعه و پس از آن برخورد با متخلفان می‌تواند ما را در این امر یاری کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار