سخنگوی هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی خبر داد؛

برگزاری دومین دادگاه جرایم سیاسی/ احمدی نسب مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی گفت: دومین پرونده دادگاه مطبوعات راجع به نعمت احمدی نسب برگزار شد.

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری دومین پرونده دادگاه مطبوعات بیان کرد: دومین پرونده جرم سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: رسیدگی به این پرونده با حضور هیات قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد و  نعمت احمدی نسب به عنوان متهم جرم سیاسی به اتهام نشر اکاذیب  به دفاع از خود پرداخت.

 سخنگوی هیات منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی گفت: با اتمام دفاعیات متهم، هیات منصفه پس از شنیدن سخنان شاکی و مشتکی عنه و مطالعه پرونده آنان تشکیل جلسه داد که  هیات منصفه به اتفاق آراء، نعمت احمدی نسب را مجرم و هم چنین با اکثریت آراء وی را مستحق تخفیف دانست.

در جلسه دادگاه مطبوعات چه گذشت؟

 مومنی راد با بیان اینکه پرونده مطبوعاتی مدیر مسئول روزنامه آرمان ملی و نیز خبرنگار این روزنامه هم  مطرح شد گفت: در کیفرخواست اتهام هر دو متهم نشر مطالب خلاف واقع عنوان شده بود. هیات منصفه پس از استماع سخنان شاکی و مشتکی عنه و مطالعه پرونده آنان تشکیل جلسه داد و پس از مشورت و ارائه دیدگاه های مختلف با رای گیری مدیر مسئول روزنامه آرمان را با اکثریت آرا مجرم دانست و در عین حال با اکثریت آرا او را مستحقق تخفیف دانست هیات منصفه به اتفاق آرا خبرنگار این روزنامه را مجرم ندانست .

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی بیان کرد: در بخش بعدی پرونده مدیر مسئول نشریه شوت ورزشی به اتهام مطبوعاتی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی مورد بررسی قرار گرفت و در پایان جلسه دادگاه هیات منصفه با اکثریت آرا او را مجرم ندانست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.