استقرار کاروان نظامی ترکیه در جنوب ادلب

گروه موسوم به سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه حرکت یک کاروان نظامی متعلق به ترکیه را به سوی منطقه جنوب ادلب رصد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، منابع مخالف دولت سوریه اعلام کردند یک کاروان نظامی نیرو‌های ترکیه از طریق گذرگاه مرزی کافرلوسین در شمال ادلب وارد منطقه عاری از تنش شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز حرکت یک کاروان نظامی به سوی منطقه جوزف در جبل الزویه، جایی که احتمالا نیرو‌های ترکیه در آنجا مستقر هستند، را رصد کرده است. این در حالی ست که تجهیزات نظامی و سربازان ترکیه در بخش شرقی جبل الزاویه در نزدیک بزرگراه میان حلب و دمشق مستقر شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه پیش از این اعلام کرد نیرو‌های نظامی ترکیه که در منطقه مورک مستقر بوده اند، در حال جمع آوری وسایل خود برای ترک این منطقه هستند. منطقه مورک تحت کنترل دولت مرکزی سوریه و بزرگترین نقطه نظامی در حومه شمال حماه است.

حضور نظامیان ترکیه در ادلب در حالی صورت می‌گیرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور بر خروج نیرو‌های دولتی سوریه از کلیه مناطقی که آنکارا از آوریل سال ۲۰۱۹ بر آن تسلط یافته، اصرار دارد.

پیشتر شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد یک کاروان نظامی ترکیه وارد سوریه شد. بر این اساس، یک کاروان نظامی متعلق به ارتش ترکیه که در بردارنده ۴۷ خودروی نظامی بود از گذرگاه مرزی کفر لوسین عبور کرده و به سمت مناطقی در حومه جنوبی ادلب حرکت کرده است.

ترکیه از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه حضور فعالی در این کشور داشته است و از مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور قانونی این کشور حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار