ساماندهی مزار شهدا،علما و مبارزان مشروطه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت:مزار شهدا،علما و مبارزان مشروطه در ساماندهی گلزار شهدای ستارخان حفظ می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت:قبرستان قدیمی ستارخان و محل دفن ۱۴۷ شهید که در اوایل جنگ تحمیلی به شهادت رسیده اند، به یک قبرستان متروکه تبدیل شده بود که طبق توافقات مابین سازمان اوقاف و شهرداری تبریز ، قرار بر این شد که با حفظ قبور شهدا و امواتی که در این مکان دفن هستند، بدون تغییر کاربری قبرستان به فضای سبز تبدیل شود.

او افزود: در این محل می‌توان کاربری های فرهنگی ایجاد کرد که از جمله از این کاربری ها می‌توان به ایجاد سالن ورزشی و کتابخانه اشاره کرد و همچنین با توجه به اینکه این محل در منطقه کم برخوردار شهر و در حاشیه کوه عون‌بن‌علی قرار دارد، می‌توان با ایجاد فضای سبز و محیطی برازنده همشهریان عزیز، این مکان را سر و سامان داد و اهالی منطقه نیز می‌توانند از این فضا بهره مند شوند.

او با تاکید بر اینکه با وجود قبور مطهر شهدا فضای معنوی با عطر و بوی شهدا در این مکان ایجاد شده است عنوان کرد: قصد داریم با ایجاد فضای سبز در این مکان، اهالی منطقه ضمن بهره مندی از فضای پارک ، از حال و هوای معنوی قبور شهدا نیز بهره ببرند.

 مدیر کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی متذکر شد: طبق توافقاتی که مابین شهرداری و بنیاد شهید و امورایثارگران انجام شده است، مزار شهدا، علما، شعرا و مبارزان مشروطه با همان وضع موجود باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار