رئیس پلیس راهور ناجا:

۸۰ درصد جانباختگان تصادفات شمال کشور عابران پیاده و موتورسواران هستند

سردار هادیانفر گفت: ۸۰ درصد جانباختگان حوادث ترافیکی در شمال کشور عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه رزمایش موتورسواران قانونمند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی را برای هفته ناجا داشتیم، اظهار کرد: یکی از موضوعات جدی در جامعه بحث موتورسیکلت سواران است، به طوری که امروز ۳۵ درصد از وسایط نقلیه را موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه حدود ۳۰ درصد از جانباختگان رانندگی در کشور موتورسیکلت سواران هستند و نیاز است که به این بحث توجه جدی شود، امروز از عزیزان موتورسواری که دعوت کردیم خواستیم که مقررات را رعایت و از قوانین پیروی کنند و به حقوق دیگران احترام بگذارند.

سردار هادیانفر گفت: داشتن گواهینامه شرط اصلی رانندگی است، اما ۴۰ درصد موتورسواران فاقد گواهینامه هستند، چطور یک راننده موتورسیکلت جرأت می‌کند بدون گواهینامه رانندگی کند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد:کسی که گواهینامه ندارد، قوانین را نمی‌داند و برای آن آموزش ندیده است و در حوادث هم ۱۰۰ درصد مقصر می‌شود.

وی افزود: در این رزمایش قانون مداری تأکید ما بر این است که این رانندگان قوانین را رعایت کنند تا دچار حادثه نشوند. روز خوش ما روزی است که ما شاهد تصادف یا فوت هیچ راننده یا عابر پیاده‌ای نباشیم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: ۸۰ درصد فوت شدگان ما در حوادث رانندگی شمال کشور عابران پیاده و موتورسواران هستند، به روسای راهور کشور اعلام کرده‌ایم که آن‌ها نیز این گونه مراسمی داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار