آنچه در روز پایانی جشنواره کودک و نوجوان گذشت؛

استقبال از فیلم های «خورشید» و «نارگیل»/ روز شلوغ جشنواره

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،پنجمین و آخرین روز از سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان با نمایش سه فیلم سینمایی رئال عروسکی «نارگیل» به کارگردانی سید داود اطیابی، «آرزوی زیبا» ساخته علی فروتن و «خورشید» مجید مجیدی در سینما فرهنگ، به پایان رسید.

«نارگیل» اثری سرحال و سرزنده که برای سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال مناسب است و می‌تواند مخاطب را جذب کند.

قصه، بهره بردن از سه عروسک، سرگرم کننده بودن آن و ... از نکات قوت این فیلم است ضمن اینکه نسخه‌ای برای مخاطب نمیپیچد و توصیه‌ای ندارد.

امروز منتقدان و اهالی رسانه از دیدن آن رضایت داشتند و پیش بینی می‌شود اگر در شرایط مناسب و به دور از کرونا اکران شود می‌تواند به فروش خوبی هم برسد.

«آرزوی زیبا» فیلمی درباره از خودگذشتگی دو نوجوان است که می‌خواهند آرزوی فردی را برآورده کنند.

این فیلم مانند دیگر آثار چند سال اخیر قوی تن، دلی و شخصی ساخته شده است و در برخی سکانس‌ها شاعرانه بودن را می‌بینیم.

قوی تن ضمن روایت قصه، به بحث کرونا و آثار ناشی از آن پرداخته است، اما سختی شرایط کرونا نمی‌تواند جلوی مبارزه و تلاش دو نوجوان قصه را برای رسیدن به هدفشان بگیرد و در نهایت پیروز هم می‌شوند.

قابل پیش بینی بود که «خورشید» هم مورد استقبال قرار بگیرد و این اتفاق افتاد. این فیلم روایتگر تلاش چند نوجوان (کودک کار) برای رسیدن به گنج است.

مجیدی نشان داد که متخصص ساخت فیلم‌های است که نوجوانان نقش اساسی در آن‌ها ایفا می‌کنند.امروز حاشیه خاصی وجود نداشت و مدیر سینمایی حضور پیدا نکرد، چون برخی از آن‌ها درگیر بزرگ‍داشت ابراهیم فروزش و کامبوزیا پرتوی بودند که مراسم آن در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. می‌توان گفت امروز شلوغ‌ترین روز جشنواره بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار