اوبرایان: ترامپ در صورت شکست قدرت را تحویل خواهد داد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای گفت که ترامپ در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری، نتیجه را پذیرفته و قدرت را انتقال می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «رابرت او برایان» مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با روزنامه پولیتیکو، گفت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان در انتخابات ماه نوامبر (آبان) این کشور، در صورت شکست، قدرت را انتقال خواهد داد.

او در این مصاحبه گفت: «ترامپ در صورت شکست به نتیجه احترام خواهد گذاشت و اطمینان دارم قدرت را واگذار خواهد کرد.»

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه افزود: «باید اطمینان حاصل کنیم تقلبی در انتخابات انجام نشود و انتخاباتمان آزادانه و منصفانه برگزار شود. این چیزی است که ما از دیگر کشور‌های خارجی می‌خواهیم و باید خودمان نیز اینگونه باشیم.»

این مقام ارشد آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ پیروز خواهد شد، با شک و تردید گفت: «امیدوارم پیروز انتخابات باشد. به اعتقاد من او باید پیروز انتخاباتمان باشد. ما دموکراسی داریم و باید ببنیم چه خواهد شد.»

در حالی که نتایج نظرسنجی‌ها به نفع نامزد دموکرات انتخابات است، دونالد ترامپ به تازگی در گردهمایی انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیا مدعی شده با اختلاف فاحش نسبت به سال ۲۰۱۶ پیروز انتخابات می‌شود.

همچنین هفته گذشته «جان بولتون» در مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌ان‌ان» نسبت به امتناع دونالد ترامپ از ترک مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری امسال هشدار دارد و گفت: «ترامپ بدون جار و جنجال از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند.»

او در این مصاحبه همچنین گفت: «در این صورت این وظیفه متوجه جمهوری‌خواهان است تا او را از کاخ سفید خارج کنند. فکر نمی‌کنم که او این کار را بکند. باید بدانیم که او تا کجا پیش می‌رود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار