در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آصفی: از مدیران و مردم می خواهیم که در سپردن مسئولیت به جوانان تردید نکنند

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری مدیران متخصص شهر تهران گفت: جوانان همواره ثابت کرده اند مرد میدان عمل هستند.

امین آصفی فعال اجتماعی و سخنگوی شورای سیاست‌گذاری مدیران متخصص شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سال‌هاست که همگان در عرصه مدیریت کشور از جوان‌گرایی سخن می‌گویند، اما کمتر شاهد عمل به این ایده هستیم. در واقع آن چه می‌بینیم و می‌شنویم صرفا شعار و شعار است؛ هر کجا شاهد حضور مدیران جوان و متخصص در عرصه مدیریت کشور بودیم، در عمل تحولات مثبتی را دیده ایم چرا که این نسل جدید از هوشی بالا و جسارتی مثال زدنی برای اثبات خود برخوردار است و این می‌تواند نقش کاتالیزور را در به نتیجه رسیدن امور ایفا کند.

او با تاکید بر نیاز دستگاه‌های اجرایی به نیرو‌های جوان گفت: به طور جدی اعتقاد به حضور نیرو‌های جوان در عرصه مدیریت داریم، اما طبیعتا فعال‌تر شدن این مدیران و پر رنگ شدن حضورشان نیازمند زمانی بیشتر است که امید است در دوره جدید مدیریت شهری با ایمان قلبی که به مدیران جوان هست، در عمل نیز زمینه را برای حضور موثرتر آن‌ها در عرصه فراهم شود.

آصفی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور نیرو‌های جوان در مدیریت کشور افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان فرموده‌اند که جوانان از ۲۲ ساله تا ۴۰ ساله می‌توانند در نظام مدیریت کشور تحول ایجاد کنند و زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی فراهم کنید. این خطاب هم به جوانان و هم به مسئولان کشور بود.

او تصریح کرد: واقعیت این است که مدیریت کشور از پیرسالاری رنج می‌برد. بسیاری از مشکلات کشور به خاطر آن است که کسانی در پست های اجرایی جا خوش کرده اند که از تحرک کافی و اقدام به هنگام و تدبیر در رفع مشکلات مردم برخوردار نیستند؛ این دسته از افراد گرفتار بی‌تصمیمی، بدتصمیمی و دیر تصمیمی هستند و این‌ها نشانه‌های پیری در مدیریت است.


بیشتر بخوانید:

مجلس و قوه قضائیه گام خوبی در جوانگرایی برداشته اند


سخنگوی شورای سیاست‌گذاری مدیران متخصص شهر تهران در ادامه عنوان کرد: پیامبر اسلام در ۴۰ سالگی به پیامبری از سوی خداوند تبارک و تعالی، مبعوث شدند. امیرمؤمنان حضرت علی بن ابیطالب در سی و چند سالگی از سوی پیامبر گرامی اسلام و به امر خداوند بزرگ به امامت مسلمین منصوب شدند و سیره پیامبر در اداره مسلمین تکیه بر جوانان بود؛ ایشان در اواخر عمر خود اسامه بن زید را که جوانی ۱۸ ساله بود به عنوان فرمانده جنگ با رومیان انتخاب کردند و بعد از فتح مکه یک جوان ۲۱ ساله را به فرمانداری ام القرای اسلام منصوب کردند.

او ادامه داد: اگر به تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی برگردیم می‌بینیم که میانگین سنی اولین دولت بعد از سقوط دولت موقت ۳۵ سال بود؛ چهره فرماندهان و سربازان خط مقدم جبهه خرمشهر را که می‌بینیم جوانان عمدتاً ۲۰ تا ۳۰ ساله هستند.

آصفی همچنین عنوان کرد: شرط اصلی ادامه پیشرفت‌ها و توسعه در جمهوری اسلامی جوان‌گرایی در حوزه اجرایی و قانونگذاری است که این ضرورت در حوزه اجرا مضاعف است، به همین دلیل رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم خطاب اصلی خود را جوانان قرار داده اند و بیش از ۳۰ بار در عظمت ماندگاری انقلاب و عظمت راه طی شده و در چشم انداز روشن پیش روی انقلاب از آنان یاد کرده‌اند و مورد خطاب قرار داده اند. البته در بیانات بعدی خود در تبیین گام دوم انقلاب تاکید کرده اند که این رویکرد به مفهوم پیرزدایی از انقلاب نیست. پیران و مرشدان انقلاب در هر سطحی باید زمینه ظهور و پیدایی جوانان در صحنه‌های مدیریت کشور را فراهم سازند.

او افزود: انقلاب امروز در موقعیتی خاص قرار دارد و از گردنه‌ای دارد عبور می‌کند که به تعبیر رهبر انقلاب پیچ تند تاریخ معاصر است و عبور از این گردنه بدون همت مدیران و فرماندهان جوان ممکن نیست؛ جابه‌جایی مدیران اقتصادی مسن و باتجربه به حوزه‌های تصمیم‌سازی و حضور مدیران جوان، دانشمند و با انگیزه در عرصه تصمیم‌گیری و اجرا، لازمه تحول اقتصادی است.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری مدیران متخصص شهر تهران در پایان افزود: حدود ۹ ماه به انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا باقی مانده است. همه نخبگان سیاسی و نقش آفرینان در عرصه مردم سالاری باید به این مهم فکر کنند تا راه را برای ورود جوانان به عرصه اجرا و تقنین فراهم کنند. از این میان خود جوانان نیز باید با عرضه قابلیت‌های علمی، عملی و تجربی خود زمینه را برای ظهور مدیریت انقلابی و جهادی فراهم کنند. از هم اکنون باید گفتمان دولت و شورای شهر جوان شکل و در دستور کار نخبگان قرار بگیرد؛ از مدیران و مردم می خواهیم که در سپردن مسئولیت به جوانان تردید نکنند، چرا که جوانان همواره ثابت کرده اند مرد میدان عمل هستند و استفاده از توان، استعداد و ظرفیت آن‌ها هنر یک مدیر را نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار