بنیاد برکت با همکاری دفاتر تسهیل‌گری اقدام به اشتغالزایی می‌کند

فرماندار کرمانشاه گفت : بنیاد برکت در هشت محله محروم و حاشیه‌نشین کرمانشاه با همکاری دفاتر تسهیل‌گری اقدام به اشتغالزایی می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : به دنبال بازدید‌های مکرر استاندار کرمانشاه از محلات حاشیه‌نشین و محروم شهر کرمانشاه در چند روز اخیر، مقرر شد برای سرعت‌بخشی و رسیدگی هرچه زودتر به مشکلات این محلات دفاتر تسهیل‌گری دایر شود.

او هدف از شکل‌گیری این دفاتر تسهیل‌گری را رسیدگی به مشکلات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با مشارکت خود اهالی محل دانست و گفت : وظیفه این دفاتر ابتدا شناسایی و ریشه‌یابی مشکلات محله است سپس با مشارکت مردم و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها به رفع مشکلات اقدام می‌کنند.

او افزود: در طرح دایر کردن دفاتر تسهیل‌گری خود مردم نقش اصلی و برجسته را برعهده دارند.

او ادامه داد: در دفاتر تسهیل‌گری مشکلات عمرانی در قالب فوریت اول و ضروری مانند رسیدگی به نحوه جمع‌آوری زباله‌های محل یا تعمیر و مرمت چاله‌های معابر و فوریت دوم که مشکلات عمرانی عمیق‌تر که نیاز به هم افزایی چند نهاد است، بررسی و برای رفع آن تلاش می‌شود.

فرماندار کرمانشاه یکی از مهم‌ترین وظایف دفاتر تسهیل‌گری را کمک به اشتغال افراد ماهر و آموزش دیده ساکن در محلات محروم و حاشیه‌نشین اعلام کرد و گفت: در این طرح، افراد آموزش دیده که از نظر مالی توان راه‌ اندازی شغل ندارند به کمک اهالی محل شناسایی و برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی به فرمانداری معرفی می‌شوند و پس از بررسی وضعیت، تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

رنجبر گفت: دفاتر تسهیل‌گری در محلات حاشیه نشین جعفرآباد، دولت‌آباد، حکمت‌آباد، شاطر آباد، آقاجان، باغ ابرایشم، مراد حاصل و نوکان ایجاد می شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار