طرح آمران سلامت در استان اردبیل اجرا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: طرح آمران سلامت در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل هم اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان اردبیل با بیان این مطلب گفت: این طرح به منظور آگاه سازی مردم برای کاهش ابتلا به کرونا و رعایت موارد پیشگیری به همراه ابلاغ شیوه نامه طرح آمران سلامت از سوی دبیرکل اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه این طرح از ۵ الی ۱۵ آبان با شعار «جامعه را به رعایت شیوه نامه های بهداشتی دعوت می‌کنیم» اجرا می‌شود، تصریح کرد: طرح آمران سلامت با مشارکت جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر شعب استان اجرا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در این طرح اعضای جوانان و داوطلب جمعیت هلال احمر با برپایی ایستگاه‌های ثابت و سیار در مناطق پرتردد و میادین اصلی شهر‌ها در اماکنی مانند پاساژها، بازار‌ها و ... حضور می‌یابند، ادامه داد: در این ایستگاه‌ها نسبت به آگاه سازی مردم جهت قطع زنجیره انتقال و مقابله با ویروس کرونا اقدام خواهد شد.

معبودی افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد و باید از ظرفیت‌های صدا و سیما هم برای آگاه سازی مردم و قطع زنجیره انتقال استفاده کنیم.

او اظهار کرد: در برنامه‌های مشارکتی با صدا و سیما روی مسائل آموزشی و مسائل روز تاکید داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: برنامه‌های مشارکتی جمعیت هلال احمر استان اردبیل با صدا و سیمای مرکز استان بازخورد‌های خوبی داشته و مفید واقع شده است که بر خود وظیفه می‌دانم از مجموعه صدا و سیمای مرکز استان تشکر کنم.

معبودی ادامه داد: تا به امروز بیش از ۱۳ هزار بسته معیشتی و بهداشتی جمع آوری و توزیع شده است و همه این بسته‌ها توسط کمک‌های مردمی جمع بندی شده است و ریالی از اعتبارات جمعیت هلال احمر هزینه نشده است.

او گفت: نیازمند آگاه سازی به مردم هستیم و باید از ظرفیت‌های صدا و سیما در این زمینه نهایت استفاده را ببریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان اردبیل در زمینه پیشگیری از زنجیره انتقال ویروس کرونا در ماه‌های گذشته اظهار کرد: با برپایی ۱۲ دستگاه چادر در اماکن پر تردد و با مشارکت تیم‌های سیار در قالب ۲ هزار و ۸۸۹ نفر/ روز از اعضای داوطلب و با حضور در ۴۵ هزار و ۸۰۰ اماکن پرتردد به ۱۲۰ هزار و ۲۴۵ نفر خدمات رسانی شد تا در زمینه قطع زنجیره ویروس کرونا مطلع شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان اردبیل نیز در این نشست با تقدیر از زحمات جمعیت هلال احمر استان اردبیل در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا گفت: اقدامات این جمعیت با کمترین هزینه و با به کارگیری نیرو‌های مردمی انجام می‌شود و مورد استقبال مردم هم قرار می‌گیرد.

علی ملااحمدی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری برای همه ما فصل الخطاب است و باید در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

او اضافه کرد: صدا و سیما هم در قالب ماموریت‌ها و وظایف خود در خدمت جمعیت هلال احمر استان اردبیل است و جمعیت هلال احمر، صدا و سیما را در کنار خود ببیند.

لازم به ذکر می‌باشد در پایان این دیدار قرارداد تهیه هفتمین دوره برنامه تلویزیونی و آموزشی هلال سبلان به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.