جمع آوری ۲۱ میلیارد تومان زکات در خوزستان در نیمه نخست امسال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان میزان زکات پرداخت شده از سوی مردم نیکوکار و کشاورزان استان در نیمه نخست امسال را ۲۱ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اعلام تحقق برنامه‌های حوزه زکات گفت: در نیمه نخست امسال، ۲۱ میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در استان جمع آوری‌شده است.

او افزود: ۶ میلیارد تومان از این مبلغ زکات واجب، ۴ میلیارد تومان زکات مستحبی و ۱۱ میلیارد تومان نیز زکات فطره و کفاره بوده است.

شیبه با اشاره به زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه برای نیازمندان و محرومان همان مکان هزینه می‌شود، بیان داشت: میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد یافته است و ۹۰ درصد از مجموع زکات دریافتی به منظور رفع مشکلات نیازمندان و محرومان و ۱۰ درصد آن به ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص می‌یابد، ضمن اینکه مددجویان تحت حمایت نیز از برکات زکات بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده هر منطقه در همان منطقه به مصرف می‌رسد، تصریح کرد: مبالغ مذکور برای رفع مشکلات معیشتی، درمانی، مسکن، تأمین جهیزیه و تحصیل دانش آموزان مددجویان و ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

این مقام مسئول به سرفصل‌های هزینه کرد زکات طی امسال اشاره کرد و ادامه داد: زکات جمع‌آوری‌شده برای درمان بیماران صعب‌العلاج، ازدواج، تأمین مسکن، آزادی زندانیان و تحصیل هزینه شده است، البته تعامل موثر با حوزه علمیه، ائمه جماعات، روحانیون و مبلغان با شورای زکات استان با هدف ترویج فرهنگ زکات نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

شیبه برگزاری نشست با کشاورزان قبل از فصل برداشت، تدوین برنامه‌های اعتقادی در حوزه زکات و همکاری صدا و سیما و جهاد کشاورزی را عامل افزایش پرداخت زکات در جامعه عنوان کرد و گفت: زکات شامل؛ زکات فطره و زکات مال، زکات واجب گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره و زکات مستحبی محصولات کشاورزی، باغات، میوه و صیفی‌جات است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.