گفت‌وگوهای تلفنی حاکم دبی با نخست وزیر سودان

پس از عادی سازی های اخیر روابط میان رژیم صهیونیستی و سودان، حاکم دبی با عبدالله حمدوک تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العین الاخباریه، پس از عادی سازی های اخیر روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی، حاکم دبی و نخست وزیر سودان به صورت تلفنی در خصوص تقویت روابط میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان با محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و معاون رئیس امارات تماس تلفنی برقرار کرد.

در جریان این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف در خصوص شماری از پرونده‌ها و موضوعات مهم و مورد توجه دو کشور، توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری که منفعت دو کشور امارات و سودان را به دنبال داشته باشد، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عبدالله حمدوک در جریان این تماس، از موضع امارات در قبال بحران‌های پیش روی سودان تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است عادی سازی روابط میان امارات، بحرین و سودان با رژیم صهیونیستی در حالی صورت می گیرد که ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در سخنانی در گفتگو با شبکه ۲۰ رژیم صهیونیستی اعلام کرده اسرائیل به تماس‌های خود با شماری از کشور‌ها با هدف عادی سازی روابط با آن‌ها ادامه می‌دهد؛ غیر از آنکه این مسأله پس از انتخابات آمریکا به انجام خواهد رسید.

ایلی کوهن گفت: کشور‌هایی که اسرائیل تلاش دارد تا در دوره آتی با آن‌ها به عادی سازی روابط بپردازد شامل: عربستان، عمان، قطر، نیجر و مراکش می‌شوند.

ایلی کوهن اعلام کرد پس از امضای توافق صلح با امارات، برای رسانه‌ها فاش شد اسرائیل در شرف توافقی مشابه با یک کشور خلیجی و یک کشور آفریقایی دیگر است و این مسأله اتفاق افتاد و بحرین و سودان به روند صلح با اسرائیل روی خواهند آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار