ماجرای بلاتکلیفی فدراسیون شطرنج با چاشنی حاشیه

با اینکه پس از چندین ماه انتظار سرانجام زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج اعلام شد، اما باز هم شیوع ویروس کرونا این انتخابات را لغو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون شطرنج از اسفند ماه پارسال و پایان دوران ۴ ساله ریاست مهرداد پهلوان زاده با حضور فرهاد نیکوخصال به عنوان سرپرست اداره می‌شود.

پس از ماه‌ها انتظار و برخی حواشی، سرانجام زمان مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج اعلام شد که باز هم ویروس کرونا این انتظار را بیشتر کرد.

طبق ابلاغ ستاد مقابله با کرونا در ورزش، تمامی مجامع انتخاباتی که نیازمند حضور فیزیکی اعضاء باشند تا اطلاع ثانوی لغو هستند؛ این تصمیم به این معنی خواهد بود که انتظار جامعه شطرنج برای برگزاری مجمع انتخاباتی همچنان ادامه خواهد داشت. ادامه دار بودن این انتظار می‌تواند همراه با حواشی جدید و عجیب دیگری باشد.

برخی تصمیم گیری‌ها و اداره پاره‌ای از امور، نیازمند حضور رئیس فدراسیون است و حضور نداشتن مدیر در راس فدراسیون شطرنج به ضرر جامعه این رشته ورزشی تمام خواهد شد. حضور رئیس فدراسیون برای اتخاذ تصمیم‌های لازم و پایان دادن به حواشی، امری لازم و ضروری است.

طولانی شدن زمان تایید صلاحیت کاندیدا‌ها تا برگزاری مجمع انتخاباتی می‌تواند منجر به بروز برخی بی اخلاقی‌ها و ایجاد شائبه‌هایی شود. با توجه به اینکه ظاهرا قانون گذار راهی برای برگزاری چنین مجامعی در شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا پیش بینی نکرده است؛ انتظار می‌رود مسئولان برای این موضوع راه کاری قانونی و متناسب با شرایط فعلی در نظر بگیرند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار