ممنوعیت برگزاری مراسم عزا و عروسی در روستا‌های پلدختر

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت: برگزاری مراسم و تجمعاتی همچون عزا و عروسی در روستا‌ها همانند شهر‌ها ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،علیرضا بیرانوند،مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان اظهار داشت: دهیاران موظف هستند برگزاری مراسم و بی‌توجهی نسبت به اعمال محدودیت‌ها از سوی برخی افراد را به بخشداران و نیروی انتظامی اعلام کنند.

او با تاکید بر برخورد قانونی با برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزا در پلدختر افزود: چهار شهر لرستان از جمله پلدختر بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرایط بحرانی و وضعیت فوق پرخطر هستند.

او تصریح کرد: سرعت انتشار و انتقال ویروس کرونا ۱۰ برابر شده است و باید این وضعیت نگران کننده را به نحوی مدیریت کرد که به بحران و فاجعه انسانی تبدیل نشود که برای این مهم همه از جمله مردم باید پای کار باشند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت: براساس گزارش شبکه بهداشت و درمان پلدختر، ظرفیت پذیرش مبتلایان در شهرستان بسیار محدود است و برای تهیه دستگاه اکسیژن ساز نیز با مشکل مواجه هستند.

بیرانوند افزود: در صورت تشدید محدودیت‌ها و رعایت شهروندان، تعداد مبتلایان شهرستان تا ۲ هفته آینده کاهش می‌یابد.

او اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی شهرستان، امکانات بیمارستان پاسخگوی پذیرش حجم بالای مبتلایان کرونا نیست بنابراین مصوبات ستاد کرونا باید با دقت‌نظر بیشتری در این شهرستان عملیاتی شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت: بخشداران مرکزی و معمولان با همکاری دهیاران و خانه‌های بهداشت، ممنوعیت برگزاری مجالس عروسی و عزا را تا پایان اعمال محدودیت‌ها به مردم اطلاع‌رسانی کنند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

بیرانوند یادآورشد: مسیر‌های ورودی به آرامستان‌های شهرستان توسط شهرداری‌های پلدختر و معمولان مسدود شود و شبکه بهداشت و درمان بنر‌هایی برای اطلاع رسانی این امر در سطح معابر محل نصب کند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت: فعالیت دفاتر ثبت ازدواج و طلاق نیز براساس دستور قضایی تا اطلاع ثانوی تعطیل است و مراسم عزا نیز باید با حضور کمتر از ۱۰ نفر برگزار شود.

انتهای پیام/ب

۳۸ هزار و ۷۷۴ مورد مثبت کرونا تا چهارم آبان ماه در لرستان شناسایی شده است که از این تعداد ۷۷۶ نفر جان باخته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.