قابلیت مقایسه برنامه ها به Play Store می‌ آید

شرکت گوگل به تازگی از نسخه آزمایشی ویژگی مقایسه نرم افزارها در فروشگاه اینترنتی خود رونمایی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بروزرسانی و توسعه فروشگاه اینترنتی پلی استور برای ابرقدرت دنیای فناوری، گوگل، مانند یک نبرد بی‌پایان است. این شرکت به تازگی اظهار داشته که در مرحله آزمایش و بررسی یک قابلیت جدید قرار داد که با استفاده از آن کاربران می‌توانند دو و یا چند برنامه را با یکدیگر مقایسه کنند و ویژگی‌های آن‌ها را تحت بررسی قرار دهند.

این ویژگی در حالی توسعه می‌یابد که شرکت علامت سه خط در برنامه برای باز کردن منو و بخش تنظیمات را برداشته است. قابلیت مقایسه برنامه‌ها در پایین‌ترین بخش توضیحات نرم افزار‌ها قرار دارد. در مرحله ابتدایی این قابلیت به صورت پیش فرض با توجه به دسته بندی نرم افراد انتخاب شده،‌ دیگر برنامه‌های مرتبط را برای مقایسه نمایش می‌دهد.

نرم افزارهای موجود در بخش مذکور بر اساس امکان کنترل‌، سادگی در استفاده، کیفیت رابط کاربری، عملکرد و قابلیت استفاده آفلاین مقایسه می‌شوند. با وجود آن که شرکت گوگل توضیحات دقیقی از نحوه عملکرد و فعالیت قابلیت جدید خود با کاربران و رسانه‌ها در میان نگذاشته اما بسیاری از تحلیلگران فضای مجازی معتقدند طبقه‌بندی‌ها و داده‌های مربوط به هر برنامه از بخش انتقادات کاربران استخراج شده است. 

بهبود رابط کاربری فروشگاه اینترنتی گوگل


بیشتر بخوانید


بهبود رابط کاربری فروشگاه اینترنتی گوگل

همان‌طور که گفته شد، این قابلیت جدید و کاربردی در حال حاضر تحت آزمایش و بررسی قرار دارد اما کاربرانی که از نسخه ۲۲.۴.۲۸ برنامه Google Play Store استفاده می‌کنند ممکن است از این ویژگی برخوردار نشوند. از آن جایی که امکان مقایسه برنامه‌های مختلف و قابلیت‌های آن‌ها می‌تواند تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد، انتظار می‌رود شرکت گوگل ویژگی جدید برنامه خود را در مدتی کوتاه به صورت رسمی معرفی کند.

نرم افزار گوگل پلی استور یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی است و برخورداری از چنین قابلیتی می‌تواند به برنامه‌نویسانی که نرم افزارهای خوبی تولید کرده‌اند اجازه رشد دهد. با وجود قابلیت مقایسه برنامه‌ها، کاربران می‌توانند ویژگی‌های برتر نرم افزارهای مختلف را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار