حقایقی که از شان کانری نمی‌دانید/ ماشینی که توسط جیمز باند واقعی متوقف شد!

شان کانری که برای ایفای نقش جیمز باند در عالم هنر شناخته می‌شود، روز گذشته در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شان کانری که از بازیگران مهم عصر خود به شمار می‌رفت، نزدیک به هفت دهه در دنیای سینما به بازی و نقش آفرینی پرداخت. او به عنوان اولین بازیگری که نقش جیمزباند را بازی کرد، در یاد‌ها مانده است. بر خلاف آنکه او به نام شان کانری شناخته می‌شود، در واقع اسم کوچک او توماس است و در کودکی و نوجوانی به او تامی می‌گفتند.

او دیروز و در حالی که ۹۰ سال داشت، جان خود را از دست داد و ستارگان زیادی در پی مرگش به وی ادای احترام کردند. به همین خاطر قصد داریم حقایقی از زندگی این بازیگر را برایتان بازگو کنیم.

۱) اولین شغلی که کانری تجربه کرد شیرفروشی در ادینبرا، پایتخت اسکاتلند بود. او پیش از آنکه حرفه بازیگری خود را آغاز کند، به عنوان جلادهنده تابوت کار کرده بود.

۲) کانری ۲۵۰ هزار دلار از درآمد خود به عنوان کینگ ریچارد در فیلم «رابین هود: پادشاه دزدان» را به خیریه اهدا کرده بود.

۳) شان کانری یک کمپانی تولید فیلم سینمایی به نام «فانتین بریج» داشت که آن را از نام یک منطقه در ادینبرا، جایی که در آن متولد و بزرگ شده بود، برداشت. او در سال ۱۹۹۱ جایزه آزادی ادینبرا را دریافت کرد.

۴) کانری بازی در نقش گاندولف در سه گانه محبوب «ارباب حلقه ها» را رد کرد. دلیل این کارش را هم اینگونه عنوان کرد که نمی‌توانست رمانی که فیلم از آن اقتباس شده بود را بفهمد و تمایلی به ۱۸ ماه فیلمبرداری در نیوزیلند نداشته است.

۵) او در سال ۲۰۰۲ در مصاحبه با‌ ای بی سی نیوز تایید کرد که مورد علاقه‌ترین فیلمش با نقش جیمزباند، فیلم «از روسیه با عشق» است.

۶) شان کانری همچنین بازی در نقش معمار ماتریکس را در فیلم‌های سینمایی «ماتریکس: راه اندازی مجدد» و «انقلاب‌های ماتریکس» رد کرد. این نقش در نهایت به هلموت باکایتیس رسید.

۷) مت بازبی اعلام کرده بود که در سال ۱۹۵۰ به شان کانری پیشنهاد حضور در منچستر یونایتد را داده بود، اما کانری این پیشنهاد را رد کرد و معتقد بود که در زمینه بازیگری نسبت به فوتبال فعالیت بلند مدت تری خواهد داشت.

 ۸) یک بار پلیس به خاطر سرعت زیاد اتومبیل شان کانری را متوقف می‌کند. نام این پلیس گروهبان جیمز باند بود.

۹) قرار بود شان کانری در فیلم سینمایی «اسکای فال» با بازی دنیل کریگ، نقشی کوتاه و نمادین بازی کند؛ اما سم مندس کارگردان فیلم و تهیه‌کنندگان این اثر به این نتیجه رسیدند که این کار باعث حواس پرتی مخاطبان خواهد شد.

۱۰) استیون سیگال یک بار در هنگام تمرین هنر‌های رزمی برای فیلم سینمایی «هرگز نگو هرگز» مچ دست شان کانری را شکست.

۱۱) از شان کانری خواسته شده بود نقش کینگ ادوارد را در فیلم سینمایی «شجاع دل» بازی کند؛ اما او مشغول بازی در فیلم سینمایی «انگیزه عدالت» بود و به همین خاطر این نقش را رد کرد. پاتریک مک گوئن به جای او این نقش را بازی کرد.

۱۲) نود و سومین و آخرین فیلمی که شان کانری بازی کرد «انجمن نجیب زادگان عجیب» در سال ۲۰۰۳ بود. او در نهایت در سال ۲۰۰۶ رسماً بازنشستگی و کناره گیری خود را از بازیگری اعلام کرد و گفت که در این دوران بسیار خوش می‌گذراند.

منبع: The Scotsman

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار