اجرای طرح توانمند سازی جوامع محلی با همکاری محیط زیست فارس و سازمان یونسکو

طرح توانمند سازی جوامع محلی، و تاب آوری آنان در مقابل آتش سوزی با همکاری محیط زیست فارس و دفتر سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در ایران اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس،گفت: با رایزنی‌های انجام شده و پس از تهیه پیشنهاد و ارایه شرح خدمات و ارسال آن به دفتر یونسکو این طرح به منظور آموزش و توانمند سازی جوامع محلی حوزه شهرستان کازرون در فارس به صورت پایلوت اجرا و نتایج آن در سایر ذخیره گاه‌های زیست کره کشور استفاده می شود.

او، با اشاره به اینکه این طرح در راستای برنامه انسان و کره مسکون یا MAB تدوین شده، بیان کرد: برنامه انسان و کره مسکون از سوی یونسکو در سال ۱۹۷۱ بنیان‌گذاری شد که هدف آن نزدیک کردن همکاری‌های میان رشته‌ای مدیریت، پژوهش و آموزش و حفظ اکوسیستم و استفاده از منابع طبیعی برای توسعه پایدار و معرفی و حفاظت از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس، تصریح کرد: مجری این طرح شرکتی به نام امید خاک پارس است که از طریق مناقصه موفق به جذب اعتبار و انعقاد قرارداد با یونسکو شده و موظف است با نظارت محیط زیست فارس این طرح را اجرا کند.

او، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح در مرحله اول دریافت آموزش‌های لازم به منظور پیشگیری از ایجاد آتش و یادگیری اقدامات ضروری برای مهار آتش در مناطق مذکور و در مرحله بعد سازماندهی نیرو‌های داوطلب و تجهیز و آماده سازی آن‌ها برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در سال‌های آینده است.

ظهرابی افزود: در قدم اول جذب این اعتبار و انتخاب یکی از شهرستان‌های استان فارس به عنوان پایلوت موفقیت محسوب شده، اما انتظار می رود در رابطه با تجهیز مناطق برای مهار آتش سوزی نیز از حمایت‌های بیشتری بهره‌مند شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، اضافه کرد: تیم مدیریتی این اداره کل با کسب تجارب فراوان در انجام طرح‌های مشابه و عملکرد موفق در مهار آتش سوزی‌ها نقطه قوت محسوب شده و موفقیت طرح را تضمین می‌کند و در این زمینه کارشناسان محیط زیست فارس با تمام توان خود در پیشبرد طرح مذکور مشارکت می کنند.

او، در این جلسه دستورات لازم را به منظور برنامه ریزی‌های منسجم در کمک به تجهیز مناطق به ابزار مهار آتش سوزی، اطلاع رسانی حداکثری، همکاری در شناسایی و معرفی جامعه هدف آموزش و سایر هماهنگی‌های مورد نیاز صادر کرد.

نخستین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی و مشارکت در طرح  توانمند سازی جوامع محلی به درخواست مجری طرح و با حضور مدیرکل، معاونان و مسئولان حفاظت محیط زیست فارس در  سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار