استاندار خوزستان گفت: پنجمین جلسه شورای سلامت در این استان با موضوع بیماری‌های غیر واگیردار برگزار شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه شورای سلامت، گفت: در این نشست که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار و مباحثی در خصوص بیماری‌های غیر واگیردار مانند قلب و عروق، سرطان و فشارخون مطرح شد.

او افزود: طی سال‌های اخیر، جامعه سلامت در حوزه بیماری‌های غیر واگیردار، برنامه سالانه و شعار‌های آن‌ها پیرامون بحث کنترل فشارخون، دیابت و امثال آن‌ها ورود جدی داشته است و اگر درگیر کرونا ویروس نمی‌شدیم، فکر می‌کردیم بیماری‌های عفونی تقریبا ریشه کن شدند.

شریعتی با بیان اینکه ویروس کرونا همه را به سوی بیماری‌های عفونی سوق می‌دهد و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند را زمین گیر کرده است، تصریح کرد: نقش و اهمیت این ویروس و کنترل آن با تغذیه سالم مشخص می‌کند که هر چه بیماری‌های عفونی بیشتر کنترل شود، این بیماری‌ها هم عوارض کمتری دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: شورای سلامت برنامه‌هایی را در همه دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها اختصاص داده است تا چاقی کودکان، نوجوانان، دانش آموزان نسل آینده و سلامت جامعه را به خطر نیندازد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.