قرآن کریم به صراحت انسان‌ها را به وحدت توصیه کرده است

امام جمعه اهل سنت روانسر گفت : امروز مسلمین بیش از هر برهه دیگری به اتحاد نیاز دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ماموستا سیدمحمد محمدی امام جمعه اهل سنت روانسر با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به صراحت انسان‌ها را به وحدت توصیه کرده، گفت : منظور از اتحاد این نیست که پیروان همه مذاهب، صاحب یک مذهب شوند، بلکه وحدت به این معنا است که تمامی مسلمانان با هر مذهبی برای ایستادگی در برابر دشمنان یکپارچه شوند که به این وحدت به ویژه در شرایط کنونی که با هجمه‌های فرهنگی زیادی مثل اهانت به پیامبر اکرم (ص) مواجه هستیم، نیاز داریم.

او گفت : امروز برای ایستادگی در برابر اهانت کنندگان به ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) باید همه امت اسلامی ید واحده شوند و با اتحاد عملی مانع از اقدامات هتاکانه به مقدسات مسلمانان در آینده شوند.

او اشاره‌ای هم به دلایل هتاکی به مقدسات مسلمانان داشت و افزود: آن چیزی که رئیس جمهور فرانسه را به هراس انداخته، اقتدار اسلام و موج گرایش به اسلام است.

محمدی با اشاره به تندتر شدن آهنگ گرایش به اسلام در جهان، افزود: نماد تند شدن آهنگ گرایش به اسلام، افزایش آمار مسلمانان است و گواه این مدعا اینکه در حالی که تا سال ۱۸۵۰ میلادی جمعیت مسلمانان در کشوری مثل فرانسه اندک بود، امروز آمار‌ها می‌گویند ۱۲.۵ درصد فرانسوی‌ها مسلمان هستند و این یعنی اسلام در حال انتشار است.

او با بیان اینکه حقیقتا اسلام امروز سرافراز و در مسیر رشد است، ادامه داد: در این بین دشمنان اسلام به هر چیزی که چنگ می‌زنند، نمی‌توانند به چهره اسلام ناب محمدی (ص) خدشه‌ای وارد کنند.

او اشاره‌ای هم به اشتراکات بین مسلمانان داشت و گفت: اهل تسنن و اهل تشیع در اصول هیچ اختلافی با هم ندارند، ممکن است در فروعات اختلافات جزیی داشته باشد که آن هم طبیعی و اجتناب ناپذیر است و نباید منشا اختلاف شود.

محمدی ادامه داد: برای ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و مسلمانان شیعه وسنی باید از تفرق و تشدد پرهیز کرده و برمشترکات خود تمرکز کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار