مشهدالرضا به استقبال میلاد پیامبر می‌رود

میلاد خجسته پیامبر امسال در حالی برگزار می‌شود که الزام به اجرای آیین نامه‌های بهداشتی در سراسر جهان سایه افکنده است. با وجود این، مشهدالرضا (ع) با تغییر زوایای جشن میلاد پیامبر قرار است تکریمی شایسته برای حضرتش برگزار کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدمحسن مصحفی، معاون سازمان فرهنگی واجتماعی شهردار مشهد گفت: به مناسبت میلاد پیامبر،۳۰هزار پرچم آویز ستونی در شهر نصب شده است و به علت شیوع کرونا در کشور، از هرگونه تجمع در شهر پرهیز خواهد شد.

او افزود: محدودیت‌های ناشی از کرونا به فضاسازی شهر رونق بیشتری بخشیده است.این فضاآرایی‌ها در مسیر‌های منتهی به حرم و منطقه ثامن به صورت ویژه‌تر انجام شده و به چهره شهر نشاط بیشتری بخشیده است، ضمن اینکه انتشار فراخوان ملی دیوارنگاری پیامبر اعظم (ص) نیز از دیگر برنامه‌های منتهی به سالروز میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام است.

راه اندازی کاروان خودرویی شادی

در برنامه‌های امسال راه اندازی کاروان‌های خودرویی شادی در مشهد و شهرستان‌ها با جمعیتی بیش از هزار نفر در هر برنامه پیش بینی شده است. یکی از فعالیت‌های این هفته نیز پیگیری هشتگ «#من_عاشق_محمد_رسول ا... _هستم» در فضای رسانه‌ای کشور است و یکی از موضوع‌های محوری برنامه‌های هفته وحدت، یاد شهید گرانقدر سردار سیلمانی به عنوان چهره اثرگذار در وحدت امت است.

شعرخوانی در حرم مطهر رضوی

در بارگاه منور رضوی نیز امسال در کنار ویژه برنامه‌های گرامیداشت ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، مراسم «رسم دعبل» با شعرخوانی جمعی از شاعران خراسان رضوی و کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید


این مراسم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از ۸ تا ۱۵ آبان، از ساعت ۱۸ در رواق دعبل بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) برگزار می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان شعر آیینی می‌توانند به صورت زنده از صفحات رسمی آستان قدس رضوی در فضای مجازی این محفل ادبی را دنبال کنند.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.