آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کمین سلامت شهروندان ماهشهر

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بندر ماهشهر گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی معضلات جدی است و با توجه به شیوع بیماری کرونا، باید تهمیدات لازم اندیشیده شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل عکرش معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بندر ماهشهر با اشاره به برگزاری جلسه کمیته مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شهرستان گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از معضلات و مشکلات جدی است که هر سال در فصل پائیز شاهد شیوع آن در نقاط مختلف دنیا هستیم.

او افزود: باتوجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا باید هوشیارتر از قبل عمل کنیم، چرا که همزمانی این دو بیماری می‌تواند سلامت شهروندان و همچنین پرندگان را به صورت کاملا جدی به خطر بیندازد.

عکرش با بیان اینکه راه‌های مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این جلسه بررسی شد و مصوباتی جهت کاهش آسیب‌های احتمالی اعمال می‌شود، اظهار داشت: جلوگیری و جمع آوری عرضه کنندگان مرغ زنده در سطح معابر شهری، توقیف محموله‌های بدون مجوز دامپزشکی، ساماندهی مراکز پرورش مرغ و پرندگان غیر مجاز، تشکیل کمیته بازرسی و نظارت متشکل از محیط زیست، بهداشت، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و دامپزشکی و همچنین نظارت مستمر بر نحوه نگهداری نهاده‌های دامی از مهمترین مصوبات و تمهیدات است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: همه سعی و تلاش ما این است تا با اتخاذ تمهیدات و تصمیمات پیشگیرانه برای حفظ سلامت مردم بکوشیم، ضمن اینکه با متخلفان برخورد قانونی و قضایی خواهد شد و از شهروندان خواهشمندیم با رعایت نکات بهداشتی و خودداری از خرید موادغذایی از فروشندگان دوره گرد مسئولان را همراهی کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار