جهادگران جوان انقلابی در صف مقدم مبارزه با کرونا

مسئول مجمع جهادگران بسیج دانشجویی گفت: جهادگران جوان انقلابی در صف مقدم مبارزه با کرونا و در کنار کادر درمان خواهند ایستاد.

جهادگران جوان انقلابی در صف مقدم مبارزه با کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، صادق میقانی، مسئول مجمع جهادگران بسیج دانشجویی با اشاره به فعالیت جهادگران استان مرکزی گفت: دانشجویان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی اراک افتخار دارند که همزمان با روز‌های اول شیوع بیماری کوید ۱۹ به عنوان اولین گروه از جهادگران سراسر کشور با حضور در بیمارستان آیت الله خوانساری، مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی شده و به کمک کادر درمان شتافتند.

او ادامه داد: دانشجویان جهادگر اراکی از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون طی سه مرحله در بیمارستان‌های مخصوص درمان بیماران کرونایی حضور یافتند.

میقانی افزود: مرحله اول کمک به کادر درمان همزمان با روز‌های آغازین شیوع این بیماری با حضور ۳۵ نفر از جهادگران در بیمارستان آیت الله خوانساری و به مدت ۲ ماه به طول انجامید و مرحله دوم در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) و با حضور ۱۰ نفر از جهادگران و مرحله سوم نیز با حضور ۷۰ نفر از بسیجیان دانشجو و طلبه در بیمارستان امیرالمومنین (ع) در ماه‌های مرداد و شهریور انجام شد.

او با بیان اینکه حضور جهادگران در بیمارستان‌ها با هدف کمک به کادر درمان صورت می‌گیرد گفت: جهادگران جوان انقلابی در صف مقدم مبارزه با کرونا و در کنار کادر درمان خواهند ایستاد.

او اضافه کرد: جهادگران در سه گروه دسته بندی می‌شوند، گروه اول عده‌ای هستند که تحصیلات مرتبط با بهداشت و درمان دارند و آموزش‌های لازم را گذرانده اند و می‌توانند به عنوان پرستار در بیمارستان حضور یابند، گروه دوم به عنوان همراه بیمار خدمت رسانی می‌کنند و گروه سوم نیز به انجام امور خدماتی و اداری می‌پردازند.

مسئول مجمع جهادگران بسیج دانشجویی اظهار داشت: منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) خطاب به جوانان مبنی بر حضور در میدان مبارزه با کرونا یک رسالت مهم بر دوش جهادگران و بسیجیان قرار داده و این قشر بر خود لازم می‌داند در راستای تحقق فرمایشات معظم له از هیچ تلاشی دریغ نکند.

او ادامه داد: با توجه به سیر صعودی بیماری کوید ۱۹ و خستگی مفرط کادر درمان، تمرکز گروه‌های جهادی بسیج دانشگاه علوم پزشکی اراک بر موضوع آموزش افراد داوطلب جهت حضور در بیمارستان‌ها به منظور کمک به کادر درمان خواهد بود.

میقانی در پایان گفت: از جهادگران و علاقه‌مندان به حضور در مراکز درمانی دعوت می‌کنیم تا با مراجعه به رده‌های بسیج و سپاه در سراسر استان اعلام آمادگی نموده و پس از گذراندن آموزش‌های لازم در کنار کادر درمان به بیماران مبتلا به کرونا خدمت رسانی نمایند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.