در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خطری که اسلام برای تمدن غرب دارد!

حجت الاسلام حدادی گفت: تمدن غرب در شهوت، خشم و ثروت خلاصه شده است، بنابراین اگر تمدن اسلام به آنجا برسد دیگر چیزی از آن‌ها باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدادی در خصوص شخصیت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: خداوند حضرت محمد (ص) را اشرف پیامبران نامیده است. وقتی میخواهد در قرآن درباره پیامبرش صحبت کند میفرماید «پیغمبر مانند یک مادر برای امت است، حریص است تا مردم به سعادت برسند».

وی افزود: اگر ما این دید را نسبت به پیغمبر داشته باشیم بسیار کارساز است، یعنی اگر ایشان میگویند فلان چیز حلال یا حرام است به این است که میخواهند انسان زندگی و در نهایت آخرت خوبی داشته باشد. برخی گمان می‌کنند که اسلام فقط برای آخرت خوب برنامه ریزی دارد، اما اینگونه نیست، اگر کسی دنیای آبادی نداشته باشد قطعا آخرت خوبی هم نخواهد داشت.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: یکی از چیز‌هایی که پیامبر با آن جامعه را تربیت کردند، میزان و معیار‌هایی بود که برای رشد انسان‌ها قائل بودند، زیرا خط فکری یک جامعه با معیار‌ها عوض میشود. به طور مثال اگر در یک جامعه، تجملات و ثروت ارزش شناخته شود، تمام مسیر‌ها به آن سمت میرود. پیامبر در خصوص سعادت جامعه میفرمایند «ای مردم، کسی نزد خدا و پیامبرش عزیزتر است که تقوا داشته باشد». وقتی اساس یک جامعه بر پایه تقوا بنا شود، دیگر حرص مردم برای جمع کردن مال دنیا نخواهد بود، بلکه در راستای خدمت رسانی قدم برمیدارند.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) یکی از مصداق‌های خدمت به دیگران را اخلاق خوب می‌دانند ادامه داد: ایشان در روایتی فرمودند «ا َحَبُّکُمْ اِلَى اللّه ِ اَحْسَنُکُمْ اَخْلاقا؛ محبوب‌ترین شما در نزد خدا، خوش اخلاق‌ترین شماست». پیامبر با همین ایمان و باور توانستند ازمیان اعراب جاهلی که دختر‌ها را زنده به گور میکردند یا دائما درحال جنگ بودند، شخصیت‌هایی مانند ابوذر و یا سلمان را تربیت کنند. اساس تربیت رسول خدا، وحی است. اگر رهبران و دین یک جامعه براساس علوم غیب و وحی نباشد آن جامعه رستگار نخواهد شد.

خطری که اسلام برای تمدن غرب دارد!

حجت الاسلام حدادی مطرح کرد: در روایتی داریم ک که حضرت رسول فرمودند «ید الله علی الجماعة. دست خدا بر سر جماعت است. (نهج الفصاحه، ۳۲۱۱)». اگر مردم یک جامعه وحدت داشته باشند دست خدا بالای سرشان است. همچنین در روایت دیگری فرمودند «لا تختلفوا، فإن من کان قبلکم اختلفوا فهلکوا. اختلاف نکنید، آنان که قبل از شما بودند اختلاف کردند و هلاک شدند».

وی افزود: یکی از شگرد‌های دشمن از قدیم تاکنون این بوده که به وسیله اختلاف افکنی در جامعه، حکومت کند. در تاریخ اختلاف عرب و عجم و الان هم اختلاف شیعه و سنی را علم کرده اند. البته علت آن مشخص است؛ زیرا طبق تحقیقاتی که خود اروپایی‌ها انجام داده اند، گفته شده که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، سی و پنج درصد جمعیت دنیا مسلمان خواهند بود. به هرحال این رقم بالایی است و آن‌ها را نگران کرده است. به دلیل همین احساس خطر است که امروزه به شخصیت پیامبر (ص) توهین میکنند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: آیه قرآن به ما فرموده که به ریسمان الهی چنگ بزنید و وحدت داشته باشید. پیامبر مبعوث شدند تا بزرگترین خلاء بشر که همان اخلاق و همدلی در سایه توحید است و تمام دغدغه امت واحده به شمار می‌آید را جبران کنند. ایشان چه حکیمانه به آینده آگاه بودند که پیروزی بر استعمار را در سایه وحدت عملی دانستند. مرحوم آقای بهجت هم می‌فرموند «کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد مسلمان نیست». ائمه ما در نماز جماعت اهل تسنن شرکت میکردند. همه مردم فرزندان اهل بیت (ع) هستند بنابراین وظیفه داریم که سیره و منش آن‌ها را دوست داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) دربرابر فرد شامی که به ایشان فحاشی کردند از خود محبت و مهر نشان دادند. ما هم به عنوان پیروان اهل بیت (ع) وظیفه داریم که مانند آن‌ها عمل کنیم. اگر شیعه و سنی وحدت داشته باشند استکبار از بین خواهد رفت. باید وقتی به پیامبر دین اسلام اهانت میشود به غیرتمان بربخورد. وقتی به عزیزترین شخصیت یعنی اشرف الانبیاء اهانت شده است چه باید کرد؟ یکی از راه‌های مهم مقابله با آن‌ها تحریم اقتصادی است. اینکه واقعی و بنیادین کالا‌های فرانسوی را تحریم کنیم.

خطری که اسلام برای تمدن غرب دارد!

حجت الاسلام حدادی گفت: من معتقدم که اگر خدا بخواهد دشمن سبب خیر می‌شود. این بی احترامی دشمن می‌تواند شناخت جهانیان از شخصیت والای پیامبر اکرم (ص) را بیشتر کند. یک شخصیتی به نام لامنس مستشرق آلمانی میگوید «اگر اروپائیان مجسمه‌های طلا از دشمنان اهل بیت (ع) بسازند رواست، زیرا آن‌ها باعث شدند که اخلاق علوی به اروپا نرسد، که اگر میرسید چیزی از تمدن غرب باقی نمی‌ماند». همانطور که میدانید تمدن غرب در شهوت و خشم و ثروت خلاصه شده است بنابراین اگر تمدن اسلام که همدلی، برابری و برادری است به آنجا برسد دیگر چیزی از آن‌ها باقی نخواهد ماند.

وی افزود: پلیس آمریکایی از روی نژادپرستی شخصی به نام جورج فلوید را زیر پای خود له میکند در صورتی که در دین اسلام نژادپرستی نهی شده است. پیامبر اکرم (ص) با بلال حبشی که شخص سیاه پوستی بود به گونه‌ای رفتار میکرد که خشم و حسادت اشراف را به دنبال داشت؛ بنابراین لازم است که شخصیت پیامبر (ص) را حقیقی بشناسیم. امروز دشمنان داعشی را که نام اسلام و پیامبر آدم می‌کشند، علم کرده اند، زیرا میدانند دیگر حریف مسلمانان نیستند. طبق سیره حضرت محمد (ص)، نه تنها شیعه و سنی، بلکه با مسیح و پیروان سایر ادیان هم باید مهربان باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار