ارمنستان: قره‌باغ حق دفاع از تاسیسات شهری خود را دارد

وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که جمهوری خودخوانده قره‌باغ در مقابل حملات جمهوری آذربایجان به تاسیسات شهری می‌تواند از خود دفاع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «آنا ناگدالیان»، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری ناگورنو-قره‌باغ که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است، این حق را دارد که در صورت تداوم گلوله باران تاسیسات شهری از سوی ارتش جمهوری آذربایجان، حملات دفاعی خود را آغاز کند.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های آذربایجان روز سه‌شنبه زیر ساخت‌های شهری در «ستپاناکرت و شوشا» را با بمب‌های خوشه‌ای و به وسیله موشک انداز‌های نوع «سمرچ» هدف قرارداده است که شماری نیز بر اثر آن زخمی شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان افزود: همه می‌دانیم که در شرایطی که مردم قره باغ با تهدیدی بنیادین مواجه شوند، می‌توانند از خود دفاع کنند و دولت خودخوانده قره‌باغ این حق را دارد که حملات دفاعی خود را در حمایت از ساکنان خود آغاز کند.

نخست وزیر ارمنستان نیز در حساب شخصی خود در فیسبوک تاکید کرد که دخالت نظامیان خارجی، نه تنها تهدیدی برای امنیت قره باغ و ارمنستان بلکه همچنین برای امنیت بین‌المللی است و این موضوع باید به موضوع تحقیقات بین‌المللی تبدیل شود.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

برغم برقراری سه دور آتش بس میان دو کشور، تنش‌های نظامی در منطقه قره باغ همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
ارمنستان مناطق اشغالی آذربایجان را که به زور نسل کشی و آواره کردن مردم آن بدست آورده تخلیه کند تا از وقوع چنین مسایلی جلوگیری شود چرا ارمنستان فکر می کند با هیاهو و جنجال می تواند این حق آذربایجان را نادیده بگیرد
-
محمد
۰۹:۴۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
دو کلام هم بشنو از مادرعروس
آخرین اخبار