پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان/

چه خبر از معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار ۲۰۲۱؟

معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی درباره معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار ۲۰۲۱ توضیح داد.

رائد فریدزاده دبیر شورای بین‌الملل سازمان سینمایی و معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، درباره آخرین وضعیت معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار ۲۰۲۱، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فکر می‌کنم وزارت ارشاد فهرست فیلم‌ها را امروز یا اوایل هفته آینده اعلام کند؛ خانه سینما هم اسامی افراد را به ما معرفی خواهد کرد و پس از آن جلسات بررسی گزینه ها را برگزار می‌کنیم. قطعاً قبل از موعد مقرر نماینده سینمای ایران را به اسکار معرفی خواهیم کرد.

گفتنی است؛ گمانه‌زنی‌ها مبنی بر معرفی فیلم‌های «خورشید» مجید مجیدی و «درخت گردو» محمدحسین مهدویان برای حضور در اسکار بیشتر از دیگر فیلم‌هاست؛ البته نباید از احتمال انتخاب یک گزینه دور از ذهن مانند سال پیش، غافل شد. سال گذشته فیلم «در جستجوی فریده» در حالی به آکادمی اسکار معرفی شد که هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد. 

مراسم اعطای جوایز اسکار سال ۲۰۲۱ که قرار بود در ماه فوریه برگزار شود، به علت شیوع ویروس کرونا، در ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۱۲ فروردین ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۱۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
انتظار می رود در فرصت باقی مانده برای معرفی نماینده ایران برای اسکار فیلمی نظیر شیطان وجود ندارد ساخته محمد رسول اف نیز اجازه یک هفته نمایش را دریکی از سینماهای تهران یا شهرستانها کسب نموده ضمنا با عطوفت اسلامی عالی ترین مقامات محرومیت خروج از کشور کارگردان آن جناب رسول اف برداشته شده تا اگر فیلم از سوی کارشناسان شایستگی نمایندگی ایران در اسکار ۲۰۲۱ در رقابت با سایر فیلمهای مورد برسی همانند فیلم های خورشید مجید مجیدی و درخت گردو مهدویان و حتی اتابای نیکی کریمی بدست آورد پس از حضور در رقابت های اسکار ۲۰۲۱ نه تنها در مصاف با فیلمهای سایر کشور های غیر انگلیسی زبان بتواند اسکار بهترین فیلم خارجی را برای بار سوم بباری جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد بلکه شاید در رقابت در سایر بخشها ی اسکار کاندیدا شده و حتی در آن بخشها نیز شاید بتواند مجسمه طلائی آشکاری برای ایران تصاحب نماید بودین ترتیب به نوعی در شکستن تحریم نقشی هرچند کوچک داشته باشد و موفقیتی به موفقیت های این مرزوبوم در عرصه های جهانی بیافزاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
هر چی میفرستین فیلم سیاه نمایی نفرستید که ابروی مملکت رو ببرید و اونام خوششون بیاد و جایزه بدن
آخرین اخبار