اتحادیه اروپا در صدد تحریم لوکاشنکو و مقام‌های بلاروس

اتحادیه اروپا از تصمیم خود برای تحریم رئیس جمهور بلاروس و تعدادی از مقامات این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آژانس دویچه از قصد اتحادیه اروپا برای تحریم «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، و تعدادی از مقامات این کشور خبر داد.

به نوشته این وبگاه خبری چند منبع دیپلماتیک اعلام کردند اتحادیه اروپا قصد دارد روز جمعه لوکاشنکو و ۱۴ مقام بلاروسی را تحریم کند.

از جمله موارد این تحریم «مسدود کردن دارایی و منع مسافرت» نام برده شده است و با توافق اعضای اتحادیه این ممنوعیت‌ها نهایی می‌شود.

به گفته این منابع این تحریم اوضاع بلاروس را وخیم‌تر خواهید کرد. گفتنی است لوکاشنکو روابط نزدیکی با روسیه دارد، اما در ۲۶ سال گذشته با اروپایی‌ها نیز ارتباط خوبی حفظ کرده است.

تاکنون اتحادیه اروپا چندین مرتبه از تحریم لوکاشنکو و بلاروس خبر داده است. بلاروس نیز در مقابل اقداماتی برای تحریم این اتحادیه در نظر گرفته است.


بیشتر بخوانید


اعتراضات در بلاروس چند روز قبل از برگزاری انتخابات در ماه مرداد آغاز شد. شهروندان بلاروسی به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند.

الکساندر لوکاشنکو، در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پیروز شد. او با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به ریاست جمهوری بلاروس برسد و «سیوتلانا تیخانفسکا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

در حالی که روابط بلاروس و آمریکا رو به گرمی می‌رود، اختلافات مینسک و متحد دیرینه‌اش مسکو، با اتهام زنی‌های واشنگتن روز به روز افزایش می‌یابد. به طور مثال، به تازگی ۳۳ روس در بلاروس دستگیر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار