نگرانی ساکنان منطقه " سازمانی" پلدختر از نفوذ سیلاب

عملیات اجرایی دیواره ساحلی شهر پلدختر پس از سیل ۹۸ آغاز و تاکنون بخش غربی و شرقی آن تکمیل شده، اما در محله موسوم به " سازمانی" این شهر امتداد نیافته و همین امر موجب نگرانی حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر اهالی این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، منطقه سازمانی‌ها از جمله آسیب پذیرترین نقاط شهر پلدختر در جریان سیل سال گذشته در بخش غربی این شهر است، که حتی زمین برخی منازل در این منطقه طعمه سیل شد و خسارات قابل توجهی برای شهروندان ایجاد کرد.

یکی از اهالی منطقه سازمانی پلدختر گفت: باوجود فرارسیدن فصل سرما، بارندگی‌های پیش رو و احتمال وقوع سیل، این منطقه دیواره ساحلی ندارد و روند بازسازی نیز به کندی پیش می‌رود که این امر موجب نگرانی مردم از ورود دوباره سیلاب به منازلشان شده است.

هوشنگ جودکی اظهار داشت: انتظار می‌رود مسوولان و متولیان احداث و تکمیل دیواره ساحلی شهر پلدختر در احداث ۳۰۰ متر امتداد این دیواره در منطقه سازمانی‌ها تسریع به عمل آورند.

یک شهروند دیگر پلدختری گفت: با توجه به آغاز فصل بارش و خطراتی که سیلاب‌های احتمالی برای ساکنان منطقه سازمانی به دنبال دارد، مردم نگران نفوذ آب به منازل نوسازی و بهسازی شده هستند چراکه در این صورت تمام هزینه‌های مردمی و دولتی بازسازی پس از سیل برباد می‌رود.

بهزاد سیفی افزود: گسترش و تکمیل ادامه دیواره ساحلی دربخش غربی منطقه سازمانی‌ها تا قبل از بارندگی‌های سیل آسا ضرورت دارد، زیرا نه تنها این منطقه موجب مشکل خواهد شد بلکه سیلاب به خیابان هفتم تیر و بخش غربی شهر پلدختر نیز نفوذ می‌کند و مردم و دولت برای بار دوم متحمل خسارت و آسیب می‌شوند.

یک جانباز ۷۰ درصد ساکن کوی سازمانی‌های شهر پلدختر ازجمله کسانی که بیشترین خسارت را در زمان سیل این منطقه متحمل شده است گفت: هنوز بقایای سیل در این منطقه هویدا است و مردم مشکلاتی در ساخت دوباره و تامین مصالح ساختمانی دارند.

علیرضا حسین زاده تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ساکنان منطقه سازمانی، نبود دیواره ساحلی است که قرار شد تا انتهای این منطقه ادامه پیدا کند، اما تاکنون عملی نشده و مردم بیم سیلاب دوباره دارند. نگرانی مردم و ساکنان منطق سازمانی‌های شهر پلدختر این است که هزینه‌های کلانی که برای بازسازی ساختمان مسکونی خود علی رغم گرانی و

او یادآورشد: وقوع سیلاب مجدد و ایجاد خسارات و خرابی، هزینه‌های چندین برابر از احداث دیواره ساحلی برای مردم و دولت به بار می‌آورد بنابراین ادامه این دیواره در منطقه سازمانی‌ها که محل نفوذ آب است، اهمیت بیشتری دارد.

پیمانکار فاز دوم دیواره ساحلی شهر پلدختر نیز به ایرنا گفت: احداث ۳۰۰ متر ادامه دیواره ساحلی از استخرشنا تا انتهای سازمانی‌های این شهر با برآورد اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان، فاز دوم این پروژه است.

رضا فدوی اظهارداشت: روند پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه به صورت شبانه روزی است بنابراین شهروندان نگران بارش‌های پیش رو و سیلاب‌های احتمالی نباشند چرا که پیش بینی می‌شود دیواره منطقه سازمانی تا پایان آبان ماه تکمیل شود.

او یادآورشد: برای احداث ۳۰۰ متر فاز دوم دیواره ساحلی در بخش جنوب غربی پل شهدای دولت در مجموع تاکنون بیش از سه هزار و ۷۰۰ متر مکعب بتون ریزی و بیش از ۲۱۰ تن آرماتور بندی صورت گرفته است.

امام جمعه پلدختر نیز فعالیت اجرایی و پیشرفت امتداد دیواره ساحلی این شهر در منطقه سازمانی‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:، اما با توجه به قرارگرفتن در آستانه فصل بارندگی باید تسریع بیشتری در روند کار صورت گیرد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی اظهار داشت: مردم منطقه سازمانی نگران نفوذ دوباره سیلاب هستند بنابراین از مسوولان شرکت خصوصی فعال در طرح به ویژه پیمانکار دیواره ساحلی انتظار می‌رود با تکمیل هرچه زودتر، دغدغه شهروندان را برطرف کنند.

فرماندار پلدختر نیز گفت: دیواره ساحلی ضلع غربی و شرقی این شهر تکمیل و افتتاح شد، اما از آنجا که در سیل سال گذشته بخش عمده‌ای از سیلاب در پایین دست و در منطقه سازمانی‌ها وارد بخش غربی شهر و موجب خسارت جدی به ساکنان و اصناف شده، امتداد دیواره در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسن رضاییان اظهار داشت: احداث ۶۰۰ متر امتداد دیواره ساحلی در پایین دست بخش غربی این شهر مطالبه، دغدغه و نگرانی مردم و ساکنان بود که مورد بررسی و پیگیری قرارگرفت و پس از عقد قرارداد، عملیات اجرایی ۳۰۰ متر از آن با تعیین اعتبار آغاز شد.

او افزود: با نزدیک شدن به فصل بارندگی، حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر ساکنان منطقه سازمانی نگران نفوذ آب پایین دست رودخانه کشکان به درون خانه‌های خود و در نهایت بخش غربی شهر هستند که دغدغه و مطالبه درستی است.

فرماندار پلدختر طول دیواره ساحلی شهر را ۲ هزار متر و پیشرفت اجرایی آن را بیش از ۹۰ درصد عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود پیمانکار با سرعت و حساسیت بیشتری، ۳۰۰ متر امتداد این دیواره را در منطقه سازمانی تکمیل کند.

رضاییان افزود: ساکنان بخش غربی باوجود امتداد ۳۰۰ متر دیواره ساحلی، اما همچنان خواستار احداث ۳۰۰ متر دیگر هستند که باوجود پیگیری‌های مکرر اماتاکنون تعیین اعتبار نشده است.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.