برگزاری کلاس آموزشی بیماری های مشترک انسان و دام در شهرستان درمیان

رئیس شبکه دامپزشکی درمیان از برگزاری کلاس آموزشی بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام در روستای محمد آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عارفی نیا رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت:کلاس آموزشی بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های واگیر دامی به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در روستای محمد آباد درمیان برگزارشد.

او افزود: روستای محمد آباد سومین روستایی بود که در هفته پدافند غیرعامل بنا بر شرایط ویژه روستا ( جمعیت انسانی ،دامی و موقعیت جغرافیایی) شاهد برگزاری کلاس آموزشی بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های واگیر دامی با فاصله گذاری اجتماعی مناسب بود.

عارفی نیا بیان کرد : در این کلاس راه های کنترل و پیشگیری از بیماری هایی نظیر بیماری تب کنگو، تب مالت ، هاری ،آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ، بیماری تب برفکی ، p.p.r و آنتروتوکسمی به حاضرین در کلاس ارائه شد.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: این کلاس های آموزشی با هدف نهایی رفع نیاز مبرم دامداران به پیش آگاهی از بیماری های مشترک بین انسان و دام، ارتقای دانش و نیز استفاده از همه فرصت های موجود برای آگاهی بخشی دامداران و بهره برداران شهرستان برگزار شده است.

او عنوان کرد: دامپزشکی با توجه به نقش مهم و خطیری که در تأمین سلامت جامعه دارد، تلاش خود را برای ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش آگاهی عمومی افراد به کار می‌گیرد و برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز در همین جهت است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار