مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان:

اخراج کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در اداره کار شوش بررسی می‌شود

غمگین گفت: اداره کار شهرستان شوش آمادگی دارد تا به شکایت کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در اسرع وقت رسیدگی کند.

ارسلان غمگین مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان درخصوص اتفاقات اخیر در شرکت نیشکر هفت تپه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پیروی مسائل به وجود آمده در این شرکت، درگیری تعدادی از کارگران با مدیرعامل و اعلام بی نیازی مدیریت به آنها، موضوع به اداره کار ارجاع داده شد.

او افزود: به دلیل اهمیت موضوع شکرت نیشکر هفت تپه و جلوگیری از هرگونه سو استفاده احتمالی دشمنان و معاندان، بلافاصله مسئولان استانی جهت بررسی مسئله، ورود کردند و قطعا اداره کار شهرستان شوش آمادگی دارد تا به شکایت کارگران مذکور در اسرع وقت رسیدگی کند.

غمگین با اشاره به اینکه مسائل کارگری باید از مسیر قانونی و به دور از جنجال بررسی شود، ادامه داد: ورود مسئولان استانی به موضوع صرفا به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل تا بررسی دقیق زوایای مختلف آن بوده است، ضمن اینکه از اخراج کارگران هم جلوگیری شد و بر همین اساس حقوق و مزایای آنها کاملا پرداخت می‌شود، اما مدیریت شرکت طی نامه‌ای تا تعیین تکلیف وضعیت کارگران، آن‌ها را ممنوع الورود کرده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار داشت: بطور کلی نگاه دولت و خصوصا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حفظ اشتغال، رونق تولید و رعایت قانون برای همه چه کارفرما چه کارگر بوده و اصول و انضباط و رفتار سازمانی از سوی همه برای ادامه روند تولید در هر کارخانه یا شرکتی مهم و حیاتی تلقی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد اتفاقات اخیر شرکت نیشکر هفت تپه تصریح کرد: حفظ آرامش، تداوم تولید و اشتغال مهمترین موضوع است و باید از اظهارنظر‌های غیرکارشناسی خودداری کرده و موضوعی کاملا صنفی و درون یک شرکت را سیاسی و امنیتی نکنیم تا ناخواسته خوراک به دشمنان نداده باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.