رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد؛

مشارکت بسیج در حوزه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا

رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بسیج در حوزه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا به صورت عملیاتی و خانه به خانه مشارکت داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمد حسین بحرینی رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سپاه پاسداران از ظرفیت بسیج در کنترل و پیشگیری از کرونا به شکل مناسبی استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه تا کنون واکسن و داروی خاصی که در پیشگیری و درمان بیماری کرونا موثر باشد در دنیا تولید نشده است، افزود: بر این اساس بهترین راهکار، پیشگیری از ابتلا به این بیماری است و در این میان نیرو‌های بسیجی با توجه به شناختی که از محلات و مردم دارند بهترین نقش را می‌توانند در این زمینه ایفا کنند.

بیشتر بخوانید

رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ویروس کرونا از ابتدای همه گیری تا کنون بیش از ۶۸۰ بار تغییر شکل و ماهیت داشته است و به همین دلیل نمی‌توان امید داشت که در آینده نزدیک، برای این بیماری واکسن خاصی تولید شود ادامه داد: پیشگیری و کنترل بیماری، بهترین و ارزانترین راهکار در این زمینه به شمار می‌رود که تا کنون دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این زمینه نقش آفرینی داشته اند، اما با توجه به ظرفیت‌های محدود دانشگاه‌ها لازم است از توان بسیج نیز در این حوزه بهره‌مند شد.

بحرینی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در قالب برنامه‌های مختلف نقش مهمی در مبارزه با ویروس کرونا داشته است، بیان کرد: تنها شبکه منسجمی که می‌تواند در محلات و به شکل خانه به خانه بیماران را شناسایی، رسیدگی و کنترل نماید و در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا نقش آفرینی داشته باشد بسیج است.

او ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سپاه پاسداران و مجموعه بسیج جامعه پزشکی و بسیج محلات، تاکید کرد: خراسان رضوی نخستین استانی باشد که به صورت عملیاتی این برنامه را اجرایی نماید.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.