پیش بینی برداشت ۳۵۰ هزار تنی ذرت دانه‌ای از زمین‌های کشاورزی خوزستان

مشاور عالی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود ۳۵۰ هزار تن ذرت دانه‌ای از زمین‌های کشاورزی استان برداشت شود.

محمد قاسمی نژاد مشاور عالی سازمان جهاد کشاورزی و مدیر شرکت توسعه و صادرات در کشت ذرت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در آستانه برداشت ذرت دانه‌ای، جلسه هم اندیشی با حضور تعدادی از مدیران ایستگاه‌های ذرت خشک کنی منطقه شمال خوزستان و استان ایلام در شرکت توسعه ذرت استان تشکیل شد.

او افزود: مدیر شرکت توسعه ذرت خوزستان با موضوع زنجیره‌های تولید، کشاورزی دانش بنیان، قراردادی، تقاضا محور و به خدمت گرفتن بخش صنعت به عنوان راهکار‌های گذر این مجموعه که از مشکلات کنونی هستند، پرداخت.

قاسمی نژاد با تاکید بر برآورد حدود ۳۵۰ هزار تن ذرت دانه‌ای و یک میلیون تن ذرت علوفه‌ای بیان داشت: قیمت آن باید متناسب با هزینه‌های تولید و سود متعارف تعیین و تثبیت شود و امیدوار هستیم که قیمت این محصول با بیش از ۴۰ هزار ریال به ازای هر کیلو با رطوبت ۱۴ درصد برقرار باشد.

مدیر صادرات و مدیر شرکت توسعه ذرت خوزستان تصریح کرد: ورود مدیران به بخش کشاورزی و قرار گرفتن در  کنار کشاورزان سخت کوش که سربازان امنیت غذایی هستند، یک معامله برد برد است که به نفع آن‌ها و کشاورزان بوده و در نهایت اقتصاد ملی کشور را تامین خواهد کرد و انتظار داریم با هماهنگی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی در کشت قراردادی بهاره استان که از بهمن ماه امسال آغاز می‌شود، حضور یابند و ما به عنوان شرکت توسعه ذرت آمادگی کامل داریم که محوریت این طرح ضروری را داشته باشیم.

او ادامه داد: با برنامه ریزی و سازوکار‌های این جلسه کلیه ذرت کشاورزان به صورت کاملا نقد و به روز پرداخت خواهد شد تا کشاورزان نقدینگی لازم برای کشت مناسب پاییزه شامل گندم، جو، کلزا، علوفه و سایر محصولات داشته باشند.

این مقام مسئول در پایان گفت: این شیوه عرضه و تقاضا برای اولین بار در حال اتفاق است که با حذف واسطه‌ها و دلالان، کشاورز مستقیم از مصرف کننده نهایی محصول، وجه تولیدات خود را دریافت می‌کند که ما این حرکت را مثبت می‌دانیم و امیدواریم با برنامه ریزی و تامل مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، تقویت و پویا شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.