نخست‌وزیر فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد

محمد اشتیه به رژیم صهیونیستی درباره اقدامات اخیرش هشدار داد و تاکید کرد که این رژیم تنها دو گزینه خروج از اراضی اشغالی یا پذیرش تشکیل دو دولت را پیش روی خود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین، به رژیم صهیونیستی درخصوص تداوم مخالفت با راه حل تشکیل دو دولت بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ هشدار داد و تاکید کرد که این امر به برپایی تنها یک دولت آن هم در سرزمین تاریخی فلسطین که بیشتر ساکنان آن فلسطینی هستند، منجر خواهد شد.

اشتیه افزود: وقت آن رسیده است که اسرائیل میان تشکیل دو دولت یا خارج شدن از فلسطین یک گزینه را انتخاب کند.

او گفت: برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ تاکنون تعداد فلسطینیان در اراضی تاریخی فلسطین شامل اراضی اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه بیش از ۲۵۰ هزار نفر بیشتر از تعداد اسرائیلی‌ها شده است.

نخست وزیر فلسطین تاکید کرد که شهرک سازی صهیونیست‌ها با صلح در تعارض است و کابینه اشغالگر تل‌آویو باید برنامه‌های استعماری و اشغال اراضی فلسطینی برای ساخت هزاران واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها را متوقف کند.

محمد اشتیه تعداد صهیونیست‌های شهرک نشین در کرانه باختری از جمله قدس شرقی را بیش از ۷۵۰ هزار نفر عنوان کرد که تنها ۲۵ درصد از مجموع ساکنان این منطقه را شامل می‌شود.

نخست وزیر فلسطین همچنین در جریان مشارکت خود در پنجمین گفت‌وگوی سران عربی و اروپایی که به صورت مجازی تحت عنوان «همکاری راهبردی» برگزار شد، تاکید کرد: با ورود رئیس جمهور منتخب آمریکا به کاخ سفید، واقعیت جدیدی وجود دارد و باید بر اساس آن برای فرآیند سیاسی قاطعانه و مبتنی بر قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تلاش و همکاری کرد.

او گفت: ملت فلسطین از پناهندگی، اشغالگری، سرقت منابع، نقض‌های حقوق بشر و توسعه پروژه‌های استعمارگرایانه رنج می‌برد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده است که کشور‌های جهان برای پایان دادن به اشغالگری و به رسمیت شناختن کشور فلسطین به پایتختی قدس اقدام کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار