مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی:

انسولین قلمی در داروخانه هلال احمر مشهد تامین شد

مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: انسولین قلمی نوامیکس در داروخانه هلال احمر مشهد تامین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محسن بهشتی مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: با ورود محموله جدید انسولین قلمی به کشور تامین نیاز این داروخانه به انسولین قلمی از سوی سازمان غذا و دارو انجام شد.

او افزود: به هر بیمار متقاضی سه تا چهار عدد قلم انسولین داده می‌شود که نیاز دو تا سه هفته او را تامین می‌کند.

مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه داروخانه این نهاد در مشهد بزرگترین توزیع کننده انسولین در خراسان رضوی  است، ادامه داد: بیماران نگرانی برای تامین داروی مورد نیاز خود نداشته باشند.

بهشتی مهمترین بخش خدمات دهی داروخانه هلال احمر مشهد را تامین دارو‌های بیماران خاص ذکر کرد و بیان کرد: ارائه خدمات به چهار گروه بیماران خاص شامل بیماران پیوندی، دیالیزی، تالاسمی و ام. اس از سال‌ها قبل انجام میشده و از سه سال گذشته  توزیع دارو‌های بیماران ژنتیک و پارکینسون در این واحد انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


"انسولین" یکی از هورمون‌های مهم بدن انسان با نقش محوری در کنترل متابولیسم یا سوخت و ساز بدن است که از غده پانکراس ترشح و وارد جریان خون می‌شود. بر این اساس انسولین در پزشکی برای درمان بیماری دیابت استفاده می‌شود.
 
افراد مبتلا به دیابت نوع یک یا "دیابت وابسته به انسولین" دچار کاهش یا قطع ترشح این هورمون در بدن و عوارض آن می‌شوند بنابراین نیازمند تزریق روزانه انسولین هستند.

۹۰۰ داروخانه در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که ۶۴۰ واحد از این تعداد در مشهد مستقر هستند.

۷۵ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت خراسان رضوی از طریق دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور خدمات دولتی بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار