توزیع ۶۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی بین نیازمندان چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری، از جمع‌آوری و توزیع ۶۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی نقدی و غیرنقدی در بین نیازمندان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری در آیین امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه تشکیل بسیج محلات برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه به زودی با ساماندهی نیرو‌های بسیجی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها، کمیته‌های مردمی مقابله با کرونا در استان فعال می‌شود.

او افزود: بسیج و سپاه در هر عرصه‌ای که نیاز باشد در کمک رسانی آماده هستند و در زمینه مقابله به شیوع کرونا نیز این آمادگی وجود دارد تا به کمک نیرو‌های بهداشت و درمان بشتابد.


بیشتر بخوانید


اکبری اضافه کرد: طرح بسیج محلات با محوریت سپاه به همین منظور طراحی شده است و تلاش می‌شود تا بر اساس آن، با شناسایی به موقع افراد بیمار از حضور آن‌ها در سطح جامعه جلوگیری شود.

او ادامه داد: شناسایی منشا بیماری از اهمیت بالایی در مهار این ویروس برخوردار است، از همین رو افراد بیمار شناسایی شده در محلات باید به مدت دو هفته در قرنطینه باشند و افراد مجری طرح در این مدت با سرکشی و کمک‌رسانی به این افراد، مانع از حضور آن‌ها در تجمعات می‌شوند و چنانچه نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند با آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال داده می‌شوند.

اکبری گفت: تیم‌های مردمی بسیج محلات شامل یک پزشک، چهار پرستار و ۱۰ نیروی بهورز و بسیجی هستند که در مرحله اول به رصد محلات می‌پردازند.

او با اشاره به آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، افزود: ۳۰ تا ۳۵ درصد افراد مبتلا به کرونا قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند و در سطح جامعه و اجتماعات حضور پیدا می‌کنند که این تیم‌های مردمی برای جلوگیری از این موضوع فعالانه وارد عمل می‌شوند.

اکبری با بیان اینکه اجرای این طرح در برخی استان‌های پایلوت موفقیت‌آمیز بوده است، اضافه کرد: طرح بسیج مردمی محلات به زودی و به مدت شش ماه در استان اجرا می‌شود.

او از جمع‌آوری و توزیع ۶۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی نقدی و غیرنقدی در بین نیازمندان استان در قالب طرح مواسات خبر داد و گفت: همچنین ۳۹ میلیارد تومان اعتبار نیز برای خوداشتغالی و کارآفرینی مددجویان کمک امداد استان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار