ضرورت افزایش تغذیه فرهنگی در جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خواستار برنامه‌ریزی و تلاش برای افزایش فضاهای فرهنگی در استان کرمان و افزایش سرانه مطالعه در جامعه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در پیامی ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی، خواستار برنامه‌ریزی و تلاش برای افزایش فضا‌های فرهنگی در استان کرمان و افزایش سرانه مطالعه در جامعه شد.

متن پیام او بدین شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
کتاب ابزار بی‌رقیب ارتقای آگاهی و خردورزی، شاه‌ کلید گشایش در‌های بسته، عامل بزرگ حل مسائل جوامع انسانی، حلقه خلل‌ناپذیر ارتباط انسان و زمان، باعث شکست قطعیت‌های ویرانگر و موجب بازنگری انسان در ساختار‌های بیمار اجتماعی و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) «یکی از ابزار‌های کمال بشری» بوده و هست.

ایران عزیز، به واسطه پیشینه تمدن بزرگش، تاکنون کتاب‌های بزرگ و اثرگذاری را به تاریخ بشریت تقدیم کرده است و کرمان در ادوار مختلف تاریخی، خاستگاه نویسندگان و جایگاه تولید و نشر علم بوده و در این زمینه نقش‌آفرینی به‌ سزایی داشته است.

با توجه به مساله هدایت نبوی که از طریق کتاب (قرآن) صورت تحقق و جاودانگی یافته است و با تدبر در آیات و روایات دینی، پی‌بردن به اهمیت ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بسیار آسان است.

این ضرورت در فرهنگ ملی ما با توصیه بزرگان به مطالعه و پیوند جامعه و کتاب جلوه‌گر شده است. چنانکه عبدالرحمان جامی، شاعر قرن نهم می‌گوید:
شو انیس کتاب‌های نفیس                                                      انّها فی الزّمان خیر جلیس

این واقعیت‌ها، ما را بر آن می‎‌دارد تا در روزگار معاصر برای تعمیق و گسترش پیوند کتاب و جامعه چاره‌ اندیشی کنیم.

اینجانب با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به همه نویسندگان، اندیشمندان، اهل علم، فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه، کتابداران و کتابخوانان و مردم شریف استان پهناور کرمان از سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان فرهنگی می‌خواهم برای افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ها و اماکن فرهنگی در استان، ترویج کتاب‌خوانی، افزایش سرانه مطالعه در طبقات مختلف اجتماعی و ایجاد علاقه‌مندی نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان از طریق تعریف برنامه‌های متناسب برای مهدکودک‌ها و مدارس تلاش کنند.

امید است با تقویت پیوند‌های جامعه و کتاب، شاهد شکوفایی استعداد‌ها و رشد و تعالی جامعه باشیم.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار