رئیس اداره اندازه شناسی اداره کل استاندارد خوزستان گفت: بازدید‌های سرزده از بازار‌های مصنوعات طلا در سطح استان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت روزانه انجام می‌شود.

احمدزاده رئیس اداره اندازه شناسی اداره کل استاندارد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با افزایش قیمت بی رویه طلا، اداره کل استاندارد با هدف صیانت از حقوق مردم استان ،بازرسی از بازار‌های مصنوعات طلا از نظر کنترل عیار و صحت عملکرد ترازو‌های مورد استفاده در طلافروشی‌ها را در دستورکار قرار داد.

او با بیان اینکه در این اقدام، بازرسی و نمونه برداری انجام می‌شود و پس از به دست آمدن نتایج، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، افزود: فلسفه وجود کد استاندارد بر روی مصنوعات طلا، مشخص کردن کارگاه سازنده آن است که با توجه به قیمتی بودن این فلز، در صورت احراز پایین بودن عیار اعلامی طلا، احقاق حقوق شهروندان از طرف مراجع قضایی قابل پیگیری است.

احمدزاده با اشاره به ابطال کد شناسایی تعدادی از واحد‌های تولیدی در داخل استان در نیمه نخست امسال به دلیل نکردن الزامات استاندارد، بیان داشت: کد‌های ابطال شده شامل؛ (U۱۲,U۲۰,U۳۱,U۵۴) بودند و با توجه به قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، هرگونه تولید مصنوعات طلا با کد‌های ابطالی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

رئیس اداره اندازه شناسی اداره کل استاندارد خوزستان اظهار داشت: چنانچه مصنوع طلایی با کد‌های نامبرده در سطح بازار مشاهده شود، توقیف و پرونده آن به مراجع قضایی ارجاع می‌شود، لذا از مردم استان خواهشمندیم در هنگام خرید طلا و جواهرات، به کد شناسایی استاندارد محصول و نیز قیمت روزانه اینگونه مصنوعات گرانبها که از سوی اتحادیه طلا و جواهرات اعلام می‌شود توجه داشته باشند و حتما فاکتور معتبر از فروشنده دریافت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.