تولید سالانه بیش از ۷ هزار تن حبوبات در اسدآباد

مدیر فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از برداشت سالیانه بیش از ۷ هزار تن انواع حبوبات از مزارع این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه بیش از ۷ هزار تن حبوبات در اسدآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی سرخوش، مدیر فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: امسال ۴هزار و ۳۱۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان به کشت حبوبات اختصاص پیدا کرده است که اراضی دیم چهاردولی و کلیایی از عمده‌ترین مناطق کشت حبوبات شهرستان به شمار می‌رود.

او نخود دیم، عدس و لوبیا را از عمده حبوبات کشت شده این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: از ۴ هزار و ۳۱۰ هکتار کشت حبوبات در شهرستان حدود ۳ هزار ۷۸۰هکتار به کشت نخود دیم، ۵۰۰ هکتار عدس و ۳۰ هکتار به کشت لوبیا اختصاص دارد که به طور متوسط از این میزان سطح زیرکشت در مجموع ۷ هزار و ۲۲۸ تن حبوبات توسط بهره برداران برداشت شده است.

مدیر فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به برداشت ۴ هزار و ۱۵۸ تن نخود دیم، ۳ هزار تن عدس و ۷۰ تن لوبیا از سطح زیرکشت اراضی دیم حبوبات این شهرستان مطرح کرد: تولید هر ساله حبوبات پاسخگوی نیاز شهرستان بوده و حتی مازاد آن به خارج از استان ارسال می‌شود و گرانی حبوبات در شهرستان توجیهی نداشته و قطعاً دلالان و واسطه‌ها یکی از مهمترین دلایل گرانی‌های اخیر حبوبات به شمار می‌رود.

سرخوش ادامه داد: انتظار است بهره برداران شهرستان در رابطه با کشت حبوبات در راستای کیفیت و کمیت محصول و افزایش عمل تا ۲.۵ برابر و مقرون به صرفه بودن و افزایش درآمد هر ساله نسبت به کشت محصول فوق به صورت پاییزه و انتظاری در اراضی دیم اقدام کنند و کشت حبوبات خود را از بهار به پاییز انتقال دهند.

او اظهار داشت: متأسفانه شهرستان اسدآباد در بحث کشت انتظاری حبوبات دارای متقاضی نیست که علف‌های هرز و نیز گرانی سموم شیمیایی کنترل علف‌های هرز از دلایل این امر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.