معاون سازمان صمت استان سمنان خبرداد؛

ثبت ۷۰ مورد تخلف صنفی در ارتباط با کرونا در استان سمنان

یحیایی از ثبت ۷۰ مورد تخلف در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در سطح اصناف استان سمنان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن وتجارت استان سمنان با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر اصناف در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشدید شده است، بیان کرد: بیش از ۴۵ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان به‌منظور رعایت محدودیت‌های کرونایی و شیوه نامه های بهداشتی در سطح استان صورت گرفته است.

او با بیان اینکه در این بازرسی‌ها چهار هزار و ۶۰۰ مورد تذکر کتبی داده شده است، ابراز کرد: ثبت ۷۰ فقره تخلف صنفی از ابتدای شیوع ویروس کرونا از جمله دیگر دستاورد‌های طرح‌های نظارتی بر اصناف استان سمنان است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا بازرس‌ها در قالب ۳۰ اکیپ بازرسی و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط از قبیل بهداشت، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در سطح استان انجام داده‌اند، گفت: هدف از انجام این بازرسی‌ها را بررسی اجرای محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان است.

یحیای با بیان اینکه این بازرسی‌ها همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت کالا‌های پزشکی و بهداشتی را دنبال می‌کند، بیان کرد: تخلفات صورت گرفته در اصناف استان عمدتاً گران‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه و امتناع از عرضه کالا به ارزش ریالی بالغ بر ۸۶۰ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال بوده است.

او با بیان اینکه پرونده تمامی متخلفان برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است، ابراز کرد: از ابتدای شیوع این ویروس در حدود ۶۴۰ واحد صنفی در سطح استان برای انجام تخلفات صنفی پلمپ شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.