برخورد با متخلفان عرضه سموم کشاورزی غیرمجاز در شهرستان کازرون

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: به منظور سازماندهی و نظارت بر فروشگاه‌های سم در کازرون، با متخلفان عرضه سموم کشاورزی غیرمجاز در شهرستان کازرون برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرشته بهادران کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: به منظور سازماندهی فروشگاه‌های سم در سطح شهرستان کازرون، طرح نظارت به طور ویژه و مستمر با هدف نظارت و کنترل تخلفات احتمالی در دستور کار این مدیریت قرار دارد و با متخلفان عرضه سموم کشاورزی غیرمجاز در شهرستان کازرون برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه ۲۶ واحد سم‌فروشی مجاز و دارای پروانه از نظام مهندسی و کشاورزی در این شهرستان فعال است، تصریح کرد: تمام سموم قابل عرضه در بخش کشاورزی باید در سامانه مانیتورینگ سموم ثبت شوند و تأیید از وزارت جهاد کشاورزی و مراجع قانونی داشته باشند.

فرشته بهادران اضافه کرد: مراکز عرضه سموم کشاورزی باید مسؤول فنی داشته باشد تا با تأیید مسئول فنی سم برای محصولات کشاورزی تجویز شود.

او به فروشندگان غیرمجاز توصیه کرد: در اسرع وقت نسبت به دریافت پروانه از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اقدام کنند، در غیر این صورت فروشگاه آن‌ها پلمب شده و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: کشاورزان و باغداران ابتدا نسخه لازم را با راهنمایی و توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی تهیه و سپس نسبت به خرید سم از فروشگاه‌های مجاز اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار