فرمانده عراقی: سرکرده داعش دیگر جایگاهی میان تروریست‌ها ندارد

رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد پس از بازجویی عناصر بازداشت شده داعشی مشخص شد که «ابو ابراهیم القرشی» جایگاهی میان تروریست‌ها ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، عبدالوهاب الساعدی، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق جزئیات جدیدی را درباره «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش بیان کرد.

او گفت: القرشی قادر به اداره این گروه به شکل مستقیم نیست و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که او میان عراق و سوریه به ویژه در مناطق مرزی در آمد و شد است. سرکرده داعش به صورت مخفیانه و به تنهایی رفت و آمد می‌کند. ما جزئیات کاملی درباره القرشی که به فرد غیرمهمی تبدیل شده است، داریم.

الساعدی افزود: حین بازداشت بسیاری از اعضای داعش از آن‌ها پرسیدیم که به صورت مستقیم با القرشی بیعت کرده‌اند یا خیر گفتند که نه او را دیده و نه صدایش را شنیده‌اند بلکه با یک سایه بیعت کرده‌اند.

پس از ادعای آمریکا در به هلاکت رساندن ابوبکر البغدادی، سرکرده و خلیفه خودخوانده گروه ترویستی داعش در سال میلادی گذشته در مکانی در سوریه، این گروه «ابوابراهیم القرشی» را یکی از سرکرده‌های نزدیک به البغدادی بود را به عنوان سرکرده جدید خود معرفی کردند.

این گروه تروریستی که در سوریه و عراق شکست خورده و بیرون رانده شد، با حمایت‌های آمریکا از عناصر باقی مانده سعی دارد ابراز وجود کند تا بهانه‌ای برای ماندن نیرو‌های واشنگتن و ائتلاف بین‌المللی در منطقه را برای آنان فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار